Dwóch uczniów Zespołu Szkół Budowlanych przy ulicy Legionów w Tarnowie trafiło do szpitala po utracie przytomności. Początkowo służby otrzymały zgłoszenie o rozpyleniu gazu na terenie placówki. Na miejscu wykluczono jednak, by doszło do uwolnienia jakiejkolwiek substancji. Policja podejrzewa, że uczniowie mogli zażyć nieustaloną dotąd substancję, która doprowadziła do omdlenia.
Do zdarzenia doszło w piątek (30 października) przed południem. Na miejsce skierowano straż pożarną, specjalistyczną grupę ratownictwa chemicznego, policję oraz pogotowie ratunkowe.
– Na miejscu wykluczono, aby doszło do rozpylenia jakiejkolwiek substancji. Z naszych wstępnych ustaleń wynika, że dwóch uczniów mogło zażyć nieustaloną na chwilę obecną substancję, która doprowadziła ich do omdlenia – mówi aspirant Joanna Dychtoń z tarnowskiej policji.
Obu chłopcom udzielono pomocy medycznej, a następnie przewieziono ich do szpitala.
W szkole nie zarządzono ewakuacji. Policja wyjaśnia teraz, co dokładnie doprowadziło do utraty przytomności przez uczniów i jaką substancję mogli zażyć.