- A
- A
- A
Pociąg nowosądeckiego Newagu pobił rekord prędkości
Pociąg Impuls z numerem bocznym 001 rozpędził się do 201,4 km/h. To historyczny rekord, jeśli chodzi o pociągi produkowane w Polsce!Superprędki pociąg wyprodukowany w nowosądeckim Newagu/ źródło: Newag
Tak szybko nie jechał jeszcze żaden polski pociąg. Wyprodukowany w sądeckim Newagu pociąg 31WE pobił polski rekord prędkości, rozpędzając się na Centralnej Magistrali Kolejowej do nieco ponad 201 km/h.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
crop_free
1
/ 9
"Przekroczenie tej bariery pozwala mówić o polskich pociągach dużych prędkości"– mówi prezes spółki Newag Zbigniew Konieczek. "Pokazaliśmy, że można to zrobić. Jest to pociąg, który został zaprojektowany w Newagu. Napęd czyli serce pociągu jest wyprodukowane w Polsce. Naprawdę niewiele elementów zostało kupionych zagranicą" - zapewnia Konieczek.
Pociąg jest całkowicie nową konstrukcją, opracowaną przez sądeckich inżynierów. Prace nad wyprodukowaniem całkowicie nowego modelu nazwanego Impuls trwały zaledwie rok. "Jest to przełom jeśli chodzi o technologiczne osiągnięcia w Polsce, a stać nas na więcej" – mówi prezes Zbigniew Konieczek. "Pamiętam, jak podczas obchodów 135-lecia firmy zapytano nas, kiedy zaczniemy produkować takie pociągi jak Japończycy, Francuzi czy Niemcy. Możemy powiedzieć, że zaczęliśmy- dodaje Konieczek. Przekroczyliśmy pewną barierę i pójdziemy dalej".
Co ciekawe, Impuls z numerem - 001, nie jest egzemplarzem eksperymentalnym, wyprodukowanym do testów. Jest to jeden z 5 składów, które już za kilka dni będą wozić pasażerów na Dolnym Śląsku. Koszt pięciu zamówionych przez Dolnośląskie Koleje pociągów 31WE sięga 100 mln zł.
Sławomir Wrona/aw/jg
Pociąg jest całkowicie nową konstrukcją, opracowaną przez sądeckich inżynierów. Prace nad wyprodukowaniem całkowicie nowego modelu nazwanego Impuls trwały zaledwie rok. "Jest to przełom jeśli chodzi o technologiczne osiągnięcia w Polsce, a stać nas na więcej" – mówi prezes Zbigniew Konieczek. "Pamiętam, jak podczas obchodów 135-lecia firmy zapytano nas, kiedy zaczniemy produkować takie pociągi jak Japończycy, Francuzi czy Niemcy. Możemy powiedzieć, że zaczęliśmy- dodaje Konieczek. Przekroczyliśmy pewną barierę i pójdziemy dalej".
Co ciekawe, Impuls z numerem - 001, nie jest egzemplarzem eksperymentalnym, wyprodukowanym do testów. Jest to jeden z 5 składów, które już za kilka dni będą wozić pasażerów na Dolnym Śląsku. Koszt pięciu zamówionych przez Dolnośląskie Koleje pociągów 31WE sięga 100 mln zł.
Sławomir Wrona/aw/jg
Komentarze (0)
Brak komentarzy
Najnowsze
-
12:00
Sławomir Makaruk: Jak zawieźć szybowiec do Pakistanu?
-
11:19
Po latach odzyskał swój blask
-
10:21
Tarnów: prawie 100 osób weźmie udział w turnieju Rummikub
-
10:08
Glośne, donośne, przeraźliwe - o dżwiekach świata zwierząt
-
08:00
W 80 dni dookoła Filharmonii Krakowskiej. Jubileuszową rozmowę z Antonim Witem, Alexandrem Humalą i Janem Lisieckim prowadzi Agnieszka Malatyńska-Stankiewicz
-
07:23
Elektrycznym busem do Morskiego Oka już na wiosnę?
-
21:37
Zielona energia aż miło. Krakowskie MPK zamontuje fotowoltaikę na dachu zajezdni
-
20:05
Jak ustrzec psa przed zjedzeniem trucizny? „Na spacerze zakładajmy zwierzakowi kaganiec”
-
12:41
Psy "rozgryzły", jak przetrwać. Strategia łagodności kontra przemoc
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze