Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

L. Zegzda: Marka Małopolski jest znana. ROZMOWA

  • Kraków
  • date_range Środa, 2013.08.14 11:45 ( Edytowany Poniedziałek, 2021.05.31 06:09 )
Nasze województwo jest dobrze wypromowane w Polsce, ale nad promocją zagraniczną trzeba jeszcze popracować - uważa wicemarszałek Małopolski, Leszek Zegzda.


Jaką marką za 10 lat chce być Małopolska? Co nas wyróżnia? Co mamy szczególnego, niezwykłego? Co przyciąga turystów? Na jakich walorach należałoby budować konkurencyjność regionu? Oto kolejny głos w dyskusji.

Zapis rozmowy Jacka Bańki z Leszkiem Zegzdą, wicemarszałkiem Małopolski.

Biorąc pod uwagę branżę turystyczną jest możliwe wypromowanie marki Małopolski? Czy zawsze pozostanie Kraków, Wieliczka, Auschwitz i Zakopane?

- Myślę, że Małopolska już jest wypromowana. W Polsce jest wypromowana bezdyskusyjnie. Trzeba więcej za granicą popracować. Ostatnio obserwowaliśmy jak nowy obiekt na liście UNESCO spowodował ogromny przypływ turystów. Nie spotkałem się z głosami, że w tym roku jest kiepsko i nie ma turystów. Wszyscy są zadowoleni i idziemy do przodu.

Odwiedzenie tych miejsc, o których mówiłem to punkty obowiązkowe na południu Polski. Trzeba jeszcze zamazywać ten przekaz?

- To, że ludzie tam przyjeżdżają to problem turystów zagranicznych. Polacy doskonale znają Małopolskę i jadą do Krynicy, Szczawnicy, Wysowej. Tam są dzikie tłumy. Problem jest z promocją Małopolski za granicą. O ile w Europie Katalonia kojarzy się z Barceloną a Bawaria z Monachium, o tyle nie tak jasno kojarzy się Małopolska z Krakowem. To zadanie stoi przed nami, żeby skojarzyć w świadomości europejskiej Kraków z Małopolską. Jestem o to spokojny. Jeśli odpowiednio wypromujemy inne miejscowości to będziemy mieli ogromne ilości turystów z zagranicy w tych miejscach. Nie da się indywidualnie. Żadna gmina sobie sama nie poradzi. Jest Małopolska, tam są uzdrowiska, kościółki. Małopolska jest najważniejsza.

Wspomniał pan drewniane kościoły. Udało się wypromować szlak architektury drewnianej. Udało się wytworzyć ten produkt w ciągu ostatnich lat. Skoro z tym się udało to może uda się z innymi obiektami?

- Z innymi szlakami kulturowymi. Ja ich naliczyłem 85. Szlaki owocowe, górskie, Jana Pawła II i tak dalej. Mówi pan o szlaku architektury drewnianej. Promujemy go od 10 lat, mamy na nim 8 obiektów na liście UNESCO i włożyliśmy odpowiednią energię, żeby byli tam odpowiedni ludzie. Produkt jest stworzony, ale trzeba wiele pracy. Z każdym szlakiem i przestrzenią jest tak samo. Najpierw trzeba go wymyślić a potem promować. Bądźmy spokojni. Ludzie chcą aktywnie spędzać czas.

Wracając do szlaku architektury drewnianej to on jest rozpoznawalny także poza granicami kraju?

- Bardzo wzrasta ilość turystów zagranicznych. Faktem jest, że to są ludzie wyspecjalizowani. Niektórzy specjalnie przylatują do Polski, żeby zobaczyć ten szlak. On jest za mało wypromowany, ale na to trzeba wyłożyć duże pieniądze. Musimy dotrzeć do turystów na miejsce z reklamą.

Słyszał pan kiedyś, że ktoś jedzie na wakacje czy na weekend do Małopolski?

- Trzeba sobie uświadomić, że duża ilość turystów w Małopolsce to sami Małopolanie. Proszę zobaczyć ilu ludzi z Krakowa czy Tarnowa jedzie w góry. Oni są w Małopolsce cały czas. Wielu ludzi z Polski także jedzie do Małopolski i wybiera sobie miejsce, bądź mają stałe miejsca pobytu. Myślę, że marka Małopolski jest znana w kraju.

BUDUJEMY MARKĘ MAŁOPOLSKA!

Wyślij opinię na temat artykułu

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy

Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na  Facebooku  oraz  Twitterze

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię