Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Kierowcy jadą już kolejnym odcinkiem nowej, ekspresowej Zakopianki

  • Wiadomości drogowe
  • date_range Czwartek, 2019.12.19 15:35 ( Edytowany Poniedziałek, 2021.05.31 08:49 )
Drogowcy przenieśli ruch między Lubniem a Naprawą. Wprawdzie kierowcy mają do dyspozycji po jednym pasie w każdym kierunku, ale powinno się jeździć bardziej komfortowo. Zamiast zjeżdżać na starą zakopiankę można jechać prosto. Po przejechaniu ponad 7,5 kilometra - kierowcy znów zjeżdżają na starą zakopiankę.

Fot. GDDKiA

Jak poinformowała rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut, nową, lewą jezdnią budowanej S7 o długości 7,6 km kierowcy mogą się poruszać w dwóch kierunkach, po jednym pasie w każdą stronę, z ograniczeniem prędkości do 70 km/godz. i zakazem wyprzedzania.

Po dojechaniu do Naprawy trzeba zjechać z S7 do drogi powiatowej, która została przebudowana do klasy G, aby mogła przejąć ruch. W trosce o bezpieczeństwo pieszych wybudowano na niej także chodniki. Tą drogą po ok. 500 m pojazdy dojadą do starej zakopianki, którą ominą budowę tunelu pod Małym Luboniem.

Od strony Podhala i Zakopanego kierowcy w Naprawie zjeżdżają z dk7 na drogę powiatową. Ten kierunek ruchu ma pierwszeństwo przejazdu. Po przejechaniu ok. 500 m wyznaczono wjazd na jedną jezdnię budowanej S7.

„Jeżeli ktoś się pomyli i w Naprawie nie skręci na drogę powiatową tylko pojedzie dalej dk7, nie musi nawracać. Dojedzie do Lubnia, gdzie znaki skierują go na drogę przez miejscowość Lubień do węzła na S7” - wyjaśniła rzeczniczka.

Pozostaje także możliwość kontynuowania jazdy dk7 od strony Krakowa. Aby się na nią dostać trzeba zjechać na węźle Lubień S7 i przejechać przez środek wsi Lubień, po czym wjechać na dk7 w okolicy budowy S7.

Budowa nowej zakopianki jest podzielona na trzy etapy. We wrześniu został oddany odcinek Rabka - Skomielna Biała poprowadzony częściowo na estakadzie, która miejscami ma 50 m wysokości. Kolejny odcinek, Lubień - Naprawa, właśnie oddano do użytku po jednej jezdni.

Budowa nowej zakopianki od Lubnia do Rabki - Zdroju rozpoczęła się w 2016 r. Koszty wszystkich prac wyniosą ponad 2 mld 105 mln zł. Zakończenie wszystkich prac na tej drodze zaplanowane jest na 2021 r. Ostatnim etapem będzie oddanie odcinka tunelowego Naprawa – Skomielna Biała, którego koszt wyniesie prawie 1 mld zł.

Kolejny 16-km odcinek nowej zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu ma być gotowy we wrześniu 2023 r. Koszt inwestycji to 880 mln 100 tys. zł

 

 

 

 

Wyślij opinię na temat artykułu

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię