Rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się 17 października 2020 r. w Centrum Sztuki Mościce:

godz.11.00 - 16.00 - prezentacje konkursowe na Antresoli

godz. 18.00 - ogłoszenie werdyktu, gala wręczenia nagród i prezentacja zwycięskich spektakli

Na zgłoszenia czekamy do 5 października 2020 r.

Pula nagród - 10 000 zł  ufundowana przez Fundusz Popierania Twórczości im. Andrzeja Szczypiorskiego przy Stowarzyszeniu Autorów ZAiKS

 

Zgłoszenia, pytania i uwagi należy kierować na adres :

[email protected], tel. 14 633 46 27 (od pn. do pt. 9.00 - 16.00)

Organizator, na podstawie nadesłanych zgłoszeń do 5 października, poinformuje, do 8 października 2020 r. , drogą mailową o zakwalifikowaniu się do konkursu i zaprosi na drugą selekcję.

 

Regulamin konkursu i karta zgłoszenia do pobrania na stronie

https://csm.tarnow.pl/wydarzenie/576,so-2020-konkurs-choreograficzny

 

Jury konkursu choreograficznego:

Zofia Rudnicka

Polska tancerka, choreograf i aktorka, wykładowczyni Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Ukończyła Szkołę Baletową im. Turczynowicz. Występowała w Teatrze WIelkim w Warszawie jako solistka baletu, przygotowywała choreografię do oper i baletów. Od lat 70. związana z TVP, uczestniczyła w licznych programach rewiowych, muzycznych i baletowych. Tworzyła układy taneczne dla recitali, pokazów mody, festiwali piosenki oraz filmów baletowych. Współpracowała również z Teatrem Rozrywki w Chorzowie, Teatrem Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego w Płocku, Teatrem Syrena w Warszawie, Gliwickim Teatrem Muzycznym oraz Operetką - Mazowieckim Teatrem Muzycznym. Jest absolwentką pedagogiki baletu Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie od kilkunastu lat wykłada kompozycję tańca. Jest autorką kompozycji choreograficznych – pokazowych i konkursowych – dla uczniów warszawskiej szkoły baletowej. Opublikowała książkę na ten temat: Tancerz, szkoła i scena. Jest laureatką „Złotej Maski” za balet Rudolf Valentino z muzyką Krzesimira Dębskiego oraz Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii „choreograf roku” (2010) za choreografię Tańca godzin w operze Gioconda Amilcare Ponchiellego. Obecnie jest adiunktem na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, gdzie wykłada kompozycję tańca.

 

 Jacek Przybyłowicz

Choreograf, absolwent Państwowej Szkoły Baletowej i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 1987-1991 był tancerzem Teatru Wielkiego w Warszawie. Już wówczas zadebiutował jako choreograf, przygotowując "Negocjacje" do muzyki Alessandro Marcella. Kompozycja została wyróżniona pierwszą nagrodą za choreografię oraz nagrodą za interpretację na II Ogólnopolskim Konkursie Choreograficznym w Łodzi. "Negocjacje" zostały także zaprezentowane na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie w trakcie VI Warszawskich Dni Baletu. W roku 1991 wyjechał z Polski. W tym czasie występował z zespołami w Niemczech i w Izraelu. Przez wiele lat był związany z jednym z najlepszych zespołów tańca współczesnego Kibbutz Contemporary Dance Company (Izrael). W latach 1994-2001 występował z KCDC na najbardziej prestiżowych festiwalach tańca współczesnego, odwiedzając ponad 50 krajów na całym świecie − m.in. USA, Kanadę, Brazylię, Argentynę, Chile, Meksyk, Singapur, Tajwan, Japonię. W roku 2002 powrócił do Polski, aby zrealizować "Naszyjnik gołębicy" (2003) w Polskim Teatrze Tańca pod dyrekcją Ewy Wycichowskiej. Rok później na zaproszenie Biennale de la Danse w Lyonie wystawił "Barocco" (2004). Dla Polskiego Teatru Tańca przygotował również "Jesień –Nuembir" (2008).

W ostatnich latach wystawił  trzy balety dla Opery Narodowej w Warszawie: "Kilka krótkich sekwencji", do którego projekcję video zrealizowała Katarzyna Kozyra, "Alpha Kryonie Xe" (2010) oraz "III Symfonię Pieśń o nocy" (w ramach wieczoru "Szymanowski i taniec" w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, 2006). W 2010 roku na galę tańca organizowaną w Rzymie przez UNESCO przygotował "Sono nero". W roku 2012 zrealizuje w Polskim Balecie Narodowym, pod dyrekcją Krzysztofa Pastora "6 skrzydeł aniołów". Współtwórca cyklu popularyzatorsko-edukacyjnego Teren Tańca − Reinterpretacje, organizowanego wspólnie z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 2010 roku kurator odbywającej się w Teatrze Wielkim  Poznańskiej Wiosny Baletowej. Od sezonu 2009/2010 do 2013/2014 był zastępcą dyrektora ds. baletu Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu. Trzykrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

Witold Jurewicz

Nauczyciel tańca, choreograf, reżyser, performer, wykładowca Akademii Muzycznej w Łodzi (kierunek: choreografia), Państwowego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Kaliszu (PPSKAK) w Kaliszu i kursów instruktorskich z tańca współczesnego w całym kraju. Założyciel, dyrektor artystyczny i choreograf Teatru Tańca Alter. W latach 1992-2008 dyrektor artystyczny festiwalu Międzynarodowe Prezentacje Współczesnych Form Tanecznych w Kaliszu. Autor programu nauczania tańca współczesnego i teorii ruchu. Twórca techniki ruchu wykorzystującej punkt podparcia jako podstawę do ruchu zgodnego z indywidualną motoryką ciała. Współpracuje z teatrami dramatycznymi w całej Polsce, m.in.: Teatrem im. Jaracza w Łodzi, Teatrem im. Bogusławskiego w Kaliszu, Teatrem im. Słowackiego w Krakowie, Teatrem Polskim w Poznaniu, oraz Teatrem im. Modrzejewskiej w Legnicy. Bierze udział w licznych projektach tanecznych i teatralnych. Prowadzi warsztaty w kraju i za granicą.

 

Konkurs Choreograficzny MY MOVE organizowany w ramach Projektu
„Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca SCENA OTWARTA", który realizowany jest przez Centrum Sztuki Mościce w Tarnowie.