Ma na celu odbudowę pięknych krakowskich tradycji muzycznych, zwłaszcza pianistycznych, zapoczątkowanych już w XIX wieku przez ulubioną uczennicę i przyjaciółkę Fryderyka Chopina - księżną Marcelinę Czartoryską.
Krakow Piano Summer jest połączeniem przeszłych źródeł kulturowych i artystycznych z wrażliwością artystyczną słynnych współczesnych wykonawców. Na dziedzińcu Muzeum Książąt Czartoryskich z Polski i z zagranicy szukający w naszym mieście i jego tradycjach artystycznych inspiracji dla swoich własnych dróg wykonawczych.
Coroczna seria koncertów znana, jako Krakow Summer nieprzypadkowo odbywa się w świeżo otwartym po długoletnim remoncie, gruntownie odnowionym Muzeum Książąt Czartoryskich. Szacowna ta instytucja, założona w Krakowie w r. 1876, mieści w swych murach historyczną kolekcję sięgającą korzeniami przełomu XVIII i XIX wieku. Jej początki kierują nas do rezydencji Czartoryskich w Puławach, tam, bowiem, wraz z udostępnieniem do zwiedzania zbiorów historyczno-artystycznych zgromadzonych przez księżnę Izabelę z Flemingów Czartoryską (1746 – 1835) ukształtował się zalążek pierwszej polskiej instytucji muzealnej oraz krąg łączonych z nią znaczeń – komentuje Kurator Muzeum Książąt Czartoryskich Katarzyna Płonka-Bałus.
Bilety na wszystkie koncerty do zakupienia w kasach lub online: https://bit.ly/3hNLKqr
Godzina koncertów: 19:30
PROGRAM KONCERTÓW:
5.08.2020 RADOSŁAW SOBCZAK
Program:
Ludwig van BEETHOVEN (1770-1827)
Sonata cis-moll op.27 nr 2 "Księżycowa" (1801)
Sonata in C sharp minor Op.27 No.2 "Moonlight" (1801)
1. Adagio sostenuto
2. Allegretto
3. Presto agitato
Fryderyk CHOPIN (1810-1849)
Preludium cis-moll op.45 (1841)
Prelude in C sharp minor Op.45 (1841)
Mazurek a-moll op.67 nr 4 (1846)
Mazurka in A minor Op.67 No.4 (1846)
(dedykowany dla: / dedicated to: Marcelina Czartoryska)
Etiuda As-dur op.25 nr 1
Etude in A flat major Op.25 No.1
Etiuda c-moll op.25 nr.12
Etude in C minor op.25 No.12
Ignacy Jan PADEREWSKI (1860-1941)
Sonata es-moll op.21 (1903)
Sonata in E flat minor
1. Allegro con fuoco
Fryderyk CHOPIN (1810-1849)
Nokturn cis-moll op. posth.
Stanislaw MONIUSZKO (1819-1872) - Henryk MELCER-SZCZAWINSKI (1869-1928)
Transkrypcje / Piano transcriptions:
Prząśniczka / The Spinning Girl
Wiosna / Spring
Franz SCHUBERT (1797-1828) - Carl TAUSIG (1841-1871)
Transkrypcja / Piano transcription:
Marche militaire
RADOSŁAW SOBCZAK | BIOGRAFIA
Urodzony w 1981 r. w Piszu, tam pobierał pierwsze lekcje fortepianu, następnie w Olsztynie i w Warszawie (Liceum im. Bronisława Kawalla, Uniwersytet Muzyczny F. Chopina: Edward Wolanin, dyplom 2006 r). Studia u prof. Victora Makarova w Australian Institute of Music w Sydney. Jest laureatem II nagrody I Europejskiego Konkursu Pianistycznego „Halina Czerny- Stefańska in memoriam" (2008).
Podczas XIV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. F. Chopina w Warszawie w 2000 roku, otrzymał tytuł „Najlepszego Polaka Konkursu" oraz wiele nagród pozaregulaminowych. Występował w wielu polskich filharmoniach, brał udział w licznych festiwalach polskich jak i zagranicznych, takich jak: Chopin Festival we Włoszech, Piano Festival w Kitzingen (Niemcy), Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku i Festiwal Muzyki Polskiej w Gyor ( Węgry). W 2002 roku zagrał siedem recitali w Chinach na zaproszenie Shanghai Concert Hall. Wystąpił w 2003 roku w koncercie dla parlamentarzystów europejskich w Strasburgu z okazji wejścia Polski do Unii Europejskiej. W grudniu 2007 uczestniczył w gali sylwestrowej w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Rok później jego wykonanie I koncertu fortepianowego Czajkowskiego z Inkorean Symphony Orchestra w Pusan Art Centre zostało zarejestrowane na płycie CD. Poza Polską koncertował w takich krajach jak; Niemcy, Francja, Hiszpania, Czechy, Włochy, Rosja, Szwajcaria, Ukraina, Izrael, Palestyna, Arabia Saudyjska, Australia, Korea, Chiny i USA. W roku 2013 ukazała się jego płyta CD z trzema sonatami Beethovena, następna „The Spirit” z utworami różnych kompozytorów zarejestrowanymi podczas recitali, obie wydane przez Fundacja „Cultura Animi".
W czerwcu 2018 roku we współpracy z wytwórnią DUX wydał dwie solowe płyty CD z muzyką polską; pierwsza z solowymi utworami Ignacego Jana Paderewskiego, druga z kompozycjami Karola Szymanowskiego. W tym samym roku, Senat Rzeczypospolitej Polskiej we współpracy Polskim Radiem umieścił jego nagranie Sonaty Paderewskiego w swoim projekcie;
Płyta CD – Senat RP w stulecie odzyskania niepodległości.
Również w 2018 roku nagrał dla wytwórni DUX komplet etiud fortepianowych Marcina Tadeusza Łukaszewskiego, jest to światowa premiera fonograficzna. Dwukrotnie był nominowany do prestiżowej Nagrody Muzycznej „Fryderyk"- w 2019 za płytę Paderewski, w 2020 za płytę Łukaszewski. W latach 2010-2012 był Profesorem na Chopin- Keimyung University w Daegu, w Korei Płd. w latach 2012 - 2018 był wykładowcą na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie. Obecnie jest Profesorem wizytującym w Sichuan Normal University w Chengdu, Chiny. W listopadzie 2019 r. wykonał pamiętny recital w Lincoln Center w Nowym Jorku z sonatami Paderewskiego i Szymanowskiego.
8.08.2020 GEVORG MATINYAN & JOANNA SIELICKA
GEVORG MATINYAN (Armenia)
Program:
Aleksander SKRIABIN (1872-1915)
Sonata-Fantazja nr 2 gis-moll op.19 (1897)
Piano Sonata-Fantasy No.2 in G sharp minor Op.19 (1897)
1. Andante
2. Presto
Ludwig van BEETHOVEN (1770-1827)
Sonata nr.12 As-dur op.26 (1801-2)
Piano Sonata No.12 in A flat major Op.26 (1801-2)
1. Andante con variazioni
2. Scherzo, allegro molto
3. Marcia Funebre sulla morte d'un Eroe
4. Allegro
Fryderyk CHOPIN (1810-1849)
Andante spianato et Grande Polonaise brillante op.22 (1835 / 1830)
GEVORG MATINYAN | BIOGRAFIA
Urodzony w Erewaniu w Armenii, kształcony w tamtejszych szkołach muzycznych I i II stopnia (prof. Villi i Areg Sarsyan), GEVORG MATINYAN jest na scenie, jako solista z orkiestrami od lat 10 w Armenii, Rosji, Niemczech i USA, także w ramach festiwali jak "New Names" of Young Performers, kolejno od 2013 do 2017. Zdobył nagrody na konkursach młodzieżowych w Armenii, w Monachium, na konkursie chopinowskim w Narva (Estonia) oraz Grand Prix w Krasnodarze w Rosji.
W wieku lat 16 zdał z sukcesem egzamin wstępny na Uniwersytet Muzyczny w Hamburgu do klasy prof. Huberta Rutkowskiego.
Dzisiejszy występ na Krakow Piano Summer at Princes Czartoryski jest jego debiutem w Polsce, oraz ostatnim koncertem przed Konkursem Pianistycznym im. Teodora Leszetyckiego w sierpniu 2020.
JOANNA SIELICKA
Program:
Johannes BRAHMS (1833-1897)
4 Klavierstucke op.119 (1893)
1. Intermezzo h-moll / in B minor
2. Intermezzo e-moll / in E minor
3. Intermezzo C-dur / in C major
4. Rapsodia Es-dur / in E flat major
Fryderyk CHOPIN (1810-1849)
Ballade nr 2 F-dur op.38 (1839)
Ballade No 2 in F major op.38 (1839)
Karol SZYMANOWSKI (1882-1937)
Mazurki / Mazurkas op.50, 1-4
JOANNA SIELICKA | BIOGRAFIA
Joanna Sielicka urodziła się w 1999 r. w Krakowie w rodzinie muzyków. Pierwsze lekcje fortepianu pobierała u mamy Ilony Sielickiej, wykładowcy Akademii Muzycznej w Krakowie. W latach 2009 do 2017 uczęszczała do „Westfälische Schule für Musik" w Münster, klasy
fortepianu Hannessa Sonntaga. W 2011 roku została studentką Wilhelmińskiego Uniwersytetu w ramach programu „Jugendakademie", w klasach fortepianu i klawesynu.
Joanna Sielicka oprócz sukcesów w repertuarze solowym (Schimmel-Klavierwettbewerb) Grotrian-Steinweg (1.nagroda), Ferdinand-Trimborn (2.nagroda) otrzymuje nagrody i wyróżnienia, jako wykonawca muzyki kameralnej (główne nagrody w konkursie „Jugend musiziert" w latach 2010, 2013, 2015, 2016 oraz pierwsza nagroda w konkursie „Duo Plus" w Neukirchen-Vluyn w obsadzie fortepian + wiolonczela).
Joanna jest również laureatką nagród specjalnych: Deutsche Stiftung Musikleben, Deutscher Tonkünstler Verband, Hindemith Foundation, oraz stypendystka klubu „Soroptimist international" i „Yehudi Menuhin Live Music Now". W 2017 roku rozpoczęła studia pianistyczne w klasie prof. Huberta Rutkowskiego. Już, jako studentka Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu współpracowała z wieloma znanymi pedagogami w ramach kursów mistrzowskich: prof. Grigory Gruzman, prof. Vladimir Ovchinnikov, prof. Dmitri Alexeev, prof. Alicja Paleta-Bugaj, Prof. Peter Jablonsky, Prof. Alexei Gorlatch, Prof. Giuliano Mazzocante, prof. Andreas Frölich, prof. Ilya Scheps, prof. Anna Malikova, prof. Bernd Goetzke.
Jedna z wielu fascynacji muzycznych Joanny, jest wykonywanie muzyki epoki klasycyzmu i romantyzmu na instrumentach historycznych. Pierwsze z nimi doświadczenia miały miejsce w kolekcji prof. Ulricha Beetza w Münster, kolejne, oraz koncertowe wykonania nastąpiły na instrumentach z kolekcji Andreasa Beurmanna w Hamburgu. Przy bardzo zróżnicowanych zainteresowaniach muzycznych, największą miłością Joanny pozostaje muzyka Chopina i Skrjabina.
11.08.2020 KEIGO MUKAWA
Program:
Jean-Philippe RAMEAU (1683-1764)
Gavotte et six doubles - Maurice RAVEL (1875-1931)
Valses nobles et sentimentales (1911)
1. Modéré
2. Assez lent
3. Modéré
4. Assez animé
5. Presque lent
6. Assez vif
7. Moins vif
8. Lent
Ludwig van BEETHOVEN (1770-1827)
Sonata nr 30 E-dur op.109 (1821)
Piano Sonata No 30 in E major (1821)
1. Vivace ma non troppo - Adagio espressivo
2. Prestissimo
3. Andante molto cantabile ed espressivo
Fryderyk CHOPIN (1810-1849)
Wariacje E-dur na temat Der Schweizer Bub (ok.1824) op.posth.
Variations in E major "Der Schweizer Bub" (ca.1824) Op.Posth.
Ignacy Jan PADEREWSKI (1860-1941)
Mélodie Ges-dur op.16 nr 2 (1885)
Melodie in G flat major Op.16 No.2 (1885)
Valse-Caprice Es-dur op.10 nr 5 (1883)
Valse-Caprice in E flat major Op.10 No.5 (1883)
Siergiej PROKOFIEW (1891-1953)
Sonata nr 2 d-moll op.14 (1914)
Piano Sonata No.2 in D minor Op.14 (1914)
1. Allegro, ma non troppo - Più mosso - Tempo primo
3. Andante
KEIGO MUKAWA | BIOGRAFIA
Urodzony w Aichi w 1993, naukę fortepianu rozpoczął w wieku 3 lat. Studia w National University of Arts w Tokio, mając 19 lat zdobywa 1 Prix w konkursie Japan Music Competition. Dalsze studia w Conservatoire National Superieur w Paryżu, zakończone w 2019 roku Dyplomem Mistrzowskim.
Jego profesorami byli Haruko Ueda, Yukio Yokoyama, Susumu Aoyogi, Frank Braley, Theodore Paraskivescu, brał udział w kursach z Pascal Rogé, Henri Barda, Anne Queffélec, Vera Gornostayeva, Mikhail Voskresensky, Elisso Virsaladze, Stefanem Wojtasem.
Keigo Mukawa jest laureatem konkursów we Francji, we Włoszech, w Japonii (Hamamatsu). Jego najwybitniejszym osiągnięciem jest 2 nagroda na konkursie Long-Thibaud w listopadzie 2019 roku, którego przewodniczącą jury była Marta Argerich.
Koncertował w Japonii, Francji, Szwajcarii, na Łotwie i w Chinach, także z Tokyo Philharmonic Orchestra i z Orchestre National de France. W 2017 wykonał w Tokio 6 recitali z całością muzyki fortepianowej Maurice'a Ravela.
Dzisiejszy koncert w Muzeum Czartoryskich jest jego debiutem w Polsce.
14.08.2020 MARCIN WIECZOREK
Program:
Ludwig van BEETHOVEN (1770-1827)
Sonata nr 2 A-dur, op.2 nr 2 (1796)
Sonata No.2 in A major, Op.2 No.2 (1796)
1. Allegro vivace
2. Largo appassionato
3. Scherzo. Allegretto
4. Rondo. Grazioso
Robert SCHUMANN (1810-1856)
Karnawal wiedenski op.2
Faschingsschwank aus Wien op. 26
I. Allegro, Sehr Lebhaft
II. Romanze, Ziemlich Langsam
III. Scherzino
IV. Intermezzo, Mit Größter Energie
V. Finale, Höchst Lebhaft
Fryderyk CHOPIN (1810-1849)
Etiuda C-dur op.10 nr 1 (1829)
Etude in C major Op.10 No.1 (1829)
Józef Władysław KROGULSKI (1815-1842)
Mazurek e-moll a la Chopin (1836)
Mazurka in E minor a la Chopin (1836)
Ignacy Jan PADEREWSKI (1860-1941)
Miscellanea op.16 (1886-1896)
No.6 Krakowiak fantastyczny
No.4 Nokturn B-dur
N0.3 Wariacje A-dur
Karol SZYMANOWSKI (1882-1937)
Wariacje b-moll op.3 (1901-1903)
Variations in B flat minor Op.3 (1901-1903)
MARCIN WIECZOREK | BIOGRAFIA
Pianista młodego pokolenia, znany z oryginalnych i ekspresyjnych interpretacji. Student studiów magisterskich Akademii Muzycznej w Bydgoszczy pod kierunkiem profesora Stefana Wojtasa. Podczas studiów licencjackich kształcił się u profesor Ewy Pobłockiej oraz doktora Pawła Wakarecego. Swoją grę doskonalił pod okiem Dang Thai Sona, Kevina Kennera, Eugena Indjića, Diny Yoffę, Janusza Olejniczaka i Katarzyny Popowej-Zydroń.
Zwycięzca konkursu „La Palma d'Oro" w 2019 roku, laureat II Nagrody na konkursie „Nuova Coppa Pianisti" w 2019 roku, III Nagrody na konkursie „Luciano Luciani" w 2020, Nagrody specjalnej dla najbardziej wyróżniającej się osobowości konkursu „Euregio" w 2019, I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim w Rzeszowie w 2014 roku, II Nagrody w Barlassinie w 2013 roku. Ponadto jest laureatem Specjalnej Nagrody na Festiwalu Pianistycznym „Bolzano-Bozen" w 2016 roku oraz I nagrody na wykonanie koncertu z orkiestrą na Indiana University w Stanach Zjednoczonych w 2018 roku.
Współpracował z dyrygentami takimi jak: Robert Carter Austin, David Neely, Johnathan Brett, Maciej Żółtowski czy Wojciech Pławner. Wielokrotnie zapraszany na liczne festiwale na całym świecie. Występował między innymi na Festiwalu Chopinowskim w Genewie w 2013 i 2015 roku, Festiwalu Deia na Majorce w 2019 roku, Festiwalu Pianistycznym w Karlovac w Chorwacji w 2014 roku, Festiwalu Bolzano- Bozen w 2016 roku, Festiwalu „Miasto i architektura" w Toruniu 2019 oraz na Festiwalu Chopinowskim w Augustowie w 2014 roku. W 2019 roku został zaproszony na prestiżowy Festiwal Chopinowski w Dusznikach Zdroju.
Występował w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Austrii, Szwajcarii, Czechach, Węgrzech, Chorwacji i Polsce w salach takich jak: NOSPR, Filharmonii Narodowej, Filharmonii Łódzkiej, Auer Hall w Indiana University w Bloomington czy Ganz Hall w Roosevelt University w Chicago. Nagrywał dla Telewizji Polskiej (TVP) oraz Polskiego Radia.
Jest laureatem wielu stypendiów artystycznych w tym Prezydenta Miasta Bydgoszczy oraz Prezydenta miasta Radomia.
28.08.2020 GLORIA CAMPANER
Program:
Ottorino RESPIGHI (1879-1936)
Notturno (1904)
Ludwig van BEETHOVEN (1770-1827)
Sonata cis-moll op.27 nr 2 "Księżycowa" (1801)
Sonata in C sharp minor Op.27 No.2 "Moonlight" (1801)
1. Adagio sostenuto
2. Allegretto
3. Presto agitato
Luciano BERIO (1925-2003)
Wasserklavier (1965)
Fryderyk CHOPIN (1810-1849)
Preludia op.28 (1838-39)
Preludes
2. a-moll / in A minor
3. G-dur / in G major
4. e-moll / in E minor
14. es-moll / in E flat minor
15. Des-dur / in D flat major
16. b-moll / in B flat minor
Claude DEBUSSY (1862-1918)
Reflets dans l'eau
Claire de lune
La Cathédrale engloutie
Les collines d'Anacapri
L'Île Joyeuse
LORIA CAMPANER | BIOGRAFIA
Urodziła się w Venetian Inlands. Na fortepianie zaczęła grać w wieku 4 lat, w wieku 5 lat wykonała swój pierwszy publiczny recital, a w wieku 12kft zadebiutowała z Wenecką Orkiestrą Symfoniczną. W wieku 12 lat zadebiutowała z Wenecką Orkiestrą Symfoniczną. Campaner ukończyła studia magisterskie u Bruno Mezzena w Akademii Muzycznej w Pescarze i występowała na kursach mistrzowskich z tak wybitnymi muzykami jak Jerome Rose, Sergio Perticaroli, Pavel Gililov, Dmitri Bashkirov i Boris Petrushansky, odbywając kursy w prestiżowych instytucjach, takich jak Oxford Hertford College, Accademia Incontri col Maestro di Imola, Salzburg Mozarteum, New York Mannes School of Music Skupiała się na nauce w rosyjskiej szkole pianistycznej pod kierunkiem Konstantego Bogino, jednocześnie prowadząc uniwersyteckie wykłady z języka i literatury rosyjskiej. W 2008 roku przeprowadziła się do Niemiec, gdzie uzyskała dyplom "egzaminu konzertowego" w HFM Karlsruhe u Prof. Fany Solter.
Wielkie sukcesy na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Paderewskiego w Los Angeles (Srebrny Medal, Najlepsze Występy Paderewskiego i Chopina), Ibla Grand Prize (I nagroda, Nagroda Specjalna Prokofiewa) oraz Cultural Foundation Pro Europa we Freiburgu (Europejska Nagroda Kultury). W 2012 roku Gloria otrzymała rezydencję artystyczną od Fundacji Brahmsa z Badenii - Badenii. Pani Campaner została mianowana "Ambasadorem Kultury" z Unii Europejskiej za projekt "Piano: Reflect de la Culture Europeenne", a następnie została rezydentem Włoskiego Instytutu Kultury w Pari.
Występowała z English Chamber Orchestra, Baden-Baden Philharmonic, Süd-Deutsche Philharmonic, Seoul Philharmonic, AfiA Orchestra of Tokyo, Johannesburg Philharmonic Orchestra, w londyńskiej Cadogan Hall, Los Angeles's Disney Hall, Salzburg Mozarteum, NCPA Beijing, Kioi Hall Tokyo, Paris Salle Cortot, Auditorium Parco della Musica w Rzymie.
Często występuje z członkami prestiżowych orkiestr, takich jak Filharmonia Berlińska, La Scala Philharmonic, Narodowa Orkiestra Santa Cecilia w Rzymie i Królewska Orkiestra Concertgebouw w Amterdamie oraz w słynnej współpracy z polskim muzykiem jazzowym Leszkiem Możdżerem.
Latem 2018 roku pani Campaner była artystką-rezydentką Marlboro Festivalu w USA wraz z takimi pianistami jak Mitsuko Uchida i Leon Fleisher.
Gloria Campaner jest dyrektorem artystycznym serii koncertów "Associazione Bellini" w Mesynie na Sycylii.