Podczas koncertów – w piątek 1 kwietnia 2022 roku o godz. 19.30 i w sobotę 2 kwietnia 2022 o godz. 18.00 – orkiestrę, chór mieszany oraz chór chłopięcy Filharmonii Krakowskiej poprowadzi Rafał Janiak, zaś w partiach solowych wystąpią: Iwona Hossa i Karolina Sikora (sopran I i II), Anna Lubańska (mezzosopran), Adam Zdunikowski (tenor) oraz Piotr Nowacki (bas).
Nie bez przyczyny właśnie te utwory znalazły się w programie koncertów, które bezpośrednio korespondują z uroczystościami pogrzebowymi profesora Pendereckiego. Chaconne na orkiestrę smyczkową otwierająca koncerty, to reakcja mistrza na śmierć papieża Jana Pawła II, dopisana do Requiem Polskiego i od 2005 roku stanowiąca jego niezbywalną część. Ów muzyczny lament, ujęty w formę wariacyjną zamkniętą żałobnym marszem, jest kompozycją na wskroś przejmującą swoim liryzmem i zawartością brzmieniową. Drugie zaś dzieło – Credo – nie dość, że szeregiem cytatów wpisuje się w Wielki Post, jest także ostatnim utworem, który osobiście poprowadził Krzysztof Penderecki dla Filharmonii Krakowskiej. Pamiętny koncert, jaki odbył się 15 września 2018 roku w kościele Świętej Katarzyny z udziałem wszystkich zespołów Filharmonii Krakowskiej, był formą uroczystych obchodów jubileuszu 85. urodzin kompozytora i wszystkich obecnych pozostawił w głębokim poruszeniu. Jak pisała Regina Chłopicka, wybitna interpretatorka muzyki Pendereckiego: Credo „jest nie tylko zjawiskiem artystycznym. Jest także aktem odwagi artysty wyznającego publicznie wiarę w Boga jako przesłanie swojej sztuki na koniec wieku”. To także wyznanie, które swoją ekumeniczną mądrością uwidocznioną w doborze tekstów, jest wyrazem potrzeby zjednoczenia kościołów Wschodu i Zachodu. W dobie wojen i występowania jednych przeciw drugim – głos silny i odwołujący się do Boga ponad różnymi formami celebracji jego istnienia.
Koncerty poprowadził Rafał Janiak – dyrygent i kompozytor, który za operę Człowiek z Manufaktury decyzją jury, któremu przewodniczył Krzysztof Penderecki, otrzymał Grand Prix konkursu organizowanego przez Teatr Wielki w Łodzi. Jest ponadto twórcą, który właśnie Krzysztofowi Pendereckiemu poświęcił prawykonywany w Filharmonii Krakowskiej w 87. rocznicę urodzin profesora utwór o znaczącym tytule Postscriptum 8'37"≈8(.)6...in memoriam Krzysztof Penderecki. Na stronie tytułowej partytury utworu Rafała Janiaka zapisane są znamienne słowa autora dzieła: „Trudno wyrazić słowami znaczenie tysięcy zapisanych stron papieru nutowego pióra Mistrza dla polskiej kultury… Odejście prof. Krzysztofa Pendereckiego, pomimo jego sędziwego wieku, przyszło tak nagle i jednak nieoczekiwanie…”