Festiwal otworzy występ zespołu Moravski Chamber Choir pod batutą Oleny Radko, znanej krakowskiej publiczności jako prowadzącą Ukraiński Chóru Dziecięcy, działający od dwóch lat pod auspicjami Filharmonii Krakowskiej. Podczas koncertu we wtorek, 7 maja 2024 roku o godz. 19.30, Moravski Chamber Choir  zaprezentuje  ukraińską muzykę prawosławną i ludową, w tym ukraińskich kompozytorów współczesnych – Tetiany Yaszwili, Iryny Aleksijczuk, Yewhena Stankowycza, Oleny Chmyt oraz Oleny Radko, dyrygentki koncertu.
 
Dzień później, 8 maja 2024 roku o godz. 19.30, na estradzie Filharmonii Krakowskiej wystąpi zespół w składzie Paweł Pierzchała – fortepian, Krzysztof Cyran – gitara, Michał Półtorak – skrzypce, mandolina, Michael Jones – skrzypce, altówka, djembe, ravanhuta oraz Sławek Berny – instrumenty perkusyjne, który wraz z charyzmatyczną wokalistką Urszulą Makosz na czele zaprezentuje program Mi amor, mi alegria, zawierający pieśni Żydów sefardyjskich. Koncertowi towarzyszyć będzie wystawa fotografii Grzegorza Maciąga zatytułowana Chasydzi, której otwarcie w głównym foyer Filharmonii zainauguruje stałą współpracę instytucji z Fundacją UFF, wspierającą działalność i prezentującą prace polskich artystów fotografików.
 
Trzeci dzień festiwalu wypełni koncert zespołu Etnos Ensemble (9 maja 2024 o godz. 19.30) w składzie: Bartosz Pacan – klarnet, Konrad Merta – akordeon, Piotr Gach – wiolonczela, Michał Kapczuk – kontrabas i Przemysław Pacan – perkusja, który zaprezentuje etniczną muzykę bałkańską.
 
Festiwal 4 Tradycji tradycyjnie zakończą koncerty poświęcone muzyce polskiej – w piątek, 10 maja 2024 o godz. 19.30 i w sobotę, 11 maja 2024 o godz. 18.00. Podczas wieczorów Orkiestra Filharmonii Krakowskiej pod dyrekcją Sebastiana Perłowskiego, znanego krakowskiej publiczności jako krzewiciela przywoływanej pamięci melomanów rodzimej twórczości. W repertuarze koncertów znalazły się utwory Stanisława Moniuszki (uwertura, Tańce góralskie i Mazur z opery Halka), Romans na wiolonczelę i orkiestrę Władysława Żeleńskiego (solo na wiolonczeli  – Michał Dąbek), Powracające fale Mieczysława Karłowicza oraz Step Zygmunta Noskowskiego. Na szczególną uwagę zasługuje wykonanie utworu Joanny Wnuk-Nazarowej zatytułowanego Prélude et Grande Fugue "La Catastrophe", którego prawykonanie odbyło się w marcu 2019 roku podczas VIII  Festiwalu Prawykonań Polska Muzyka Najnowsza w Katowicach. Kompozytorka w instrumentacji dzieła wykorzystała specjalną odmianę harfy posiadającej system haczyków, którego użycie skraca strunę i tym samym podwyższa dźwięk. Przy instrumencie tym zasiądzie harfistka Orkiestry Filharmonii Krakowskiej, Irena Czubek-Davidson. Utwór kończy Psalm Dawidowy w wykonaniu chłopięcego sopranu (Tadeusz Cepuch). „Jest to psalm w opracowaniu Claude’a Goudimela, francuskiego kompozytora o wyznaniu kalwińskim, zamordowanego w Noc św. Bartłomieja, podczas krwawej rzezi na hugenotach. Wspominając dzieło Goudimela, Wnuk-Nazarowa ostrzega przed katastrofą, którą fanatyzm religijny i brak tolerancji mogą wywołać także we współczesnym świecie” (Dorota Staszkiewicz). Zarówno o tym utworze, jak i zapowiadanej na przyszły, jubileuszowy sezon artystyczny Filharmonii Krakowskiej Glorii, którą prawykonają zespoły Filharmonii Krakowskiej, porozmawiać będzie można z autorką dzieła, Joanną Wnuk-Nazarową w ramach Dyskusyjnego Klubu Muzycznego „Wszystko gra” – w sobotę, 11 maja br.  o godz. 16.30 w Sali Złotej. Dyskusję zatytułowaną „Znana nieznana. Polska muzyka po naszemu” poprowadzi Agnieszka Malatyńska-Stankiewicz. Wstęp wolny.