podłęże-piekiełko
Nowy most kolejowy na Dunajcu rośnie w oczach. ZDJĘCIA
Łuki nowego mostu kolejowego na Dunajcu w Nowym Sączu są już gotowe. Budowlańcy zakończyli montaż stalowych elementów przeprawy. Brzegi rzeki są też spięte przęsłami, ale do zakończenia prac droga jeszcze daleka.
Niepokój o pieniędze na budowę linii kolejowej Podłęże-Piekiełko
Powraca niepokój o finansowanie budowy linii kolejowej Kraków - Podłęże - Piekiełko. Jego źródłem jest dwugłos w wypowiedziach kierownictwa Ministerstwa Infrastruktury. Minister Infrastruktury Dariusz Klimczak miał zapewnić, że budowana w Małopolsce linia pozostaje na liście priorytetów i będzie realizowana. Inne informacje przekazali jednak posłom urzędnicy ministerstwa.
Podpisano umowy na modernizację najdroższego odcinka linii kolejowej Nowy Sącz – Chabówka
Mowa o trasie Limanowa - bocznica Klęczany, gdzie prace kosztować będą 2 miliardy złotych. Ich zakres obejmuje między innymi budowę 22 mostów kolejowych, w tym wiaduktów. Powstać ma tam również najdłuższy, bo prawie 4-kilometrowy tunel kolejowy w Polsce. Modernizacja całej linii kolejowej Nowy Sącz – Chabówka to fragment dużego projektu, jakim jest budowa nowego połączenia Kraków – Podłęże – Piekiełko
A. Adamczyk: połączenie "Podłęże – Piekiełko" otworzy komunikacyjnie Sądecczyznę
Realizacja nowego połączenie kolejowego w Małopolsce nazywanego potocznie "Podłęże – Piekiełko" spowoduje komunikacyjne otwarcie Sądecczyzny - powiedział w piątek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas podpisywania umowy na realizację jednego z odcinków tej trasy: Rabka Zaryte – Mszana Dolna.
Coraz bliżej do skrócenia podróży koleją z Nowego Sącza do Krakowa do jednej godziny
Politycy i samorządowcy oficjalnie zainaugurowali modernizację szesnastokilometrowego odcinka linii kolejowej z Nowego Sącza do Klęczan. Koszt prac to 780 milionów złotych. To część większego przedsięwzięcia PKP, które zakłada przebudowę torów dalej aż do Chabówki, a także budowę nowej linii z Tymbarku w kierunku Podłęża. - Ta inwestycja to okno na świat dla Sądecczyzny i Ziemi Limanowskiej – podkreśla Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury
Połączenie „Podłęże – Piekiełko” jedną z najważniejszych inwestycji w aktualizacji programu kolejowego
Budowa nowego połączenie kolejowego nazywanego potocznie "Podłęże – Piekiełko" to jedna z najważniejszych inwestycji, która ma zapewnione finansowanie dzięki aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego - przekazało w środę Ministerstwo Infrastruktury.
Nowa linia kolejowa z Nowego Sącza do Chabówki - konsultacje, czy protesty?
Mieszkańcy Mszany Dolnej domagają się dodatkowych konsultacji przebiegu modernizowanej linii kolejowej z Nowego Sącza do Chabówki. W tle pojawia się groźba protestów, które mogłyby zagrozić nie tylko modernizacji tego fragmentu, ale także większej inwestycji, czyli budowie nowej linii Kraków - Podłęże - Piekiełko. Czego domagają się mieszkańcy i jak groźne mogą być ewentualne protesty?
Jeszcze w tym roku powinien być gotowy projekt trasy kolejowej „Podłęże – Piekiełko”
Rozpoczynają się ostatnie prace hydrologiczne i geologiczne, potrzebne do przygotowania dokumentacji. Nowa linia skróci czas dojazdu pociągiem z Krakowa do Nowego Sącza do około 50 minut, a do Zakopanego do niespełna dwóch godzin.
Polskie Linie Kolejowe mogą w końcu podpisać umowę na wykonanie pierwszego etapu linii Podłęże-Piekiełko
Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie jednej z firm. Zgodnie z przetargiem, projekt jak i prace przygotowawcze wykona, często współpracująca z PKP, spółka Egis Rail.
Skarga na przetarg na dokumentację linii Kraków–Podłęże–Piekiełko uwzględniona po raz trzeci
Będzie kolejne opóźnienie w przygotowaniach dokumentacji dla budowy linii kolejowej Kraków – Podłęże – Piekiełko. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła skargę na przetarg. Rzeczniczka Izby Magdalena Grabarczyk tłumaczy, że argument odrzucenia jednej z ofert z powodu rażąco niskiej ceny był niewystarczający i Izba nakazała PKP ponownie wybrać najkorzystniejszą ofertę.
Trzecia próba rozstrzygnięcia przetargu na dokumentację linii Kraków-Podłęże-Piekiełko
Już po raz trzeci PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały najlepszą ofertę w przetargu na dokumentację dla budowy linii Kraków – Podłęże – Piekiełko. Po raz trzeci wybrano ofertę tego samego konsorcjum, którego liderem jest francuska firma. Poprzednio dwukrotnie wybór unieważniała Krajowa Izba Odwoławcza po proteście drugiego z oferentów uczestniczących w przetargu. Jeśli tym razem nie będzie protestów, Polskie Linie Kolejowe podpiszą umowę z wykonawcą dokumentacji w pierwszych dniach grudnia.
Minister A. Adamczyk: linią Podłęże-Piekiełko pojedziemy w 2026 r.
Przejazd pociągiem z Krakowa do Zakopanego w niespełna dwie godziny, jest coraz bardziej realny. Wszystko dzięki budowie nowej trasy kolejowej ze stolicy Małopolski na Sądecczyznę i Podhale przez Podłęże-Piekiełko. Przetarg na wykonanie projektu został już ogłoszony. Dziś minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk zapowiedział w Mszanie Dolnej, że pierwsze pociągi przejadą po nowej trasie w 2026 roku.
Coraz bliżej budowy linii kolejowej Podłęże-Piekiełko
Jest pierwszy przetarg na długo oczekiwaną inwestycję kolejową, czyli budowę linii Podłęże-Piekiełko. Polskie Linie Kolejowe poszukują firmy, która zajmie się nadzorem nad pracami przygotowawczymi.
Budowa linii kolejowej Kraków-Podłęże-Piekiełko na rządowej liście Krajowego Planu Kolejowego
Decyzja zapadła – budowa nowej linii kolejowej z Krakowa przez Podłęże do Piekiełka została wpisana do oficjalnych rządowych dokumentów. Na liście podstawowej, przyjętego przez rząd Krajowego Planu Kolejowego, znalazły się dwa z trzech etapów inwestycji. Pierwszy to wykup gruntów i opracowanie projektu. W drugim etapie gruntownej modernizacji ma być poddana istniejąca dziś linia z Nowego Sącza do Chabówki. Na trzeci etap, czyli samą budowę linii Podłęże – Piekiełko wciąż brakuje ok. 3 mld zł.
Z Ministerstwa Infrastruktury płyną dobre wieści dla budowy linii Kraków – Podłęże – Piekiełko
Finał konsultacji społecznych Krajowego Planu Kolejowego przynosi dobre wieści o szansach budowy linii Kraków – Podłęże – Piekiełko. W opublikowanym na stronach Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa raporcie, resort podtrzymuje decyzje o wpisaniu dwóch pierwszych etapów inwestycji na podstawową listę programu. Ministerstwo odrzuciło też wnioski, kwestionujące blokowanie blisko 6 miliardów złotych na inwestycję, która nie jest jeszcze w pełni przygotowana.
Są zapowiedzi inwestycji na Sądecczyźnie w ciągu najbliższych 10 lat: modernizacji drogi nr 75 i linii kolejowej
Droga krajowa nr 75 z Nowego Sącza do Krakowa zostanie zmodernizowana do 2023 roku – zapowiedział w Nowym Sączu Witold Słowik. Wiceminister Rozwoju twierdzi, że największym problemem Nowego Sącza jest brak szybkiego połączenia z Krakowem. Priorytetem oprócz połączenia drogowego ma też być budowa linii kolejowej Podłęże-Piekiełko.
Dokumentacja linii kolejowej Kraków – Podłęże – Piekiełko powstanie do 2019 roku
Do 1 stycznia 2019 roku powinna być gotowa dokumentacja linii Kraków – Podłęże – Piekiełko. Do tego czasu wyłoniony ma zostać również wykonawca trasy. Budowa nowego połączenia znalazła się na liście podstawowej Krajowego Planu Kolejowego do roku 2023.
Najpierw miliony, potem miliardy potrzebne na budowę linii kolejowej Kraków-Podłęże-Piekiełko
7 mld 150 mln zł – na tyle opiewa najnowszy szacunek kosztów budowy linii kolejowej z Krakowa przez Podłęże do Piekiełka. Taka kwota jest zapisana w aktualizowanym studium wykonalności inwestycji i została podana podczas posiedzenia senackiej komisji infrastruktury. Najważniejszym efektem tego posiedzenia jest rekomendacja dla rządu by w budżecie państwa znaleźć pieniądze na projekt i rozpocząć starania o fundusze na budowę linii w Brukseli.
Najnowsze
-
20:32
Dostępność cyfrowa: klucz do równych szans
-
20:25
Piłkarski PP - trzy pary ekstraklasowe w 1/8 finału
-
19:34
Geolog o zapadliskach w Olkuszu: „Ten teren jest jak ser szwajcarski”
-
18:25
Podział punktów przy Reymonta
-
17:42
Wypadek na drodze krajowej w Szymbarku. Jedno z aut doszczętnie spłonęło
-
17:08
Tak mało wody nie było od dziesięcioleci
-
17:07
Jak głosuje Ameryka? I dlaczego wybiera inaczej niż my?
-
16:52
Tak niskiego poziomu wody w Jeziorze Klimkowskim nie było od dawna
-
16:51
Do ruin zamku Tenczyn prowadziła droga w ruinie. Ale powstaje nowa
-
16:12
Starorzecze Wisły Podgórki Tynieckie zniszczone. Kto zawinił?
-
15:55
Być jak Stanisław Lem
-
15:24
Wypadek szkolnego busa w Rudniku w powiecie myślenickim. Ranna została 10-latka