Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Test Radia Kraków. Samochód szybszy o włos z nowego parkingu P+R do centrum Krakowa

  • Nasze akcje
  • date_range Piątek, 2018.02.02 10:23 ( Edytowany Poniedziałek, 2021.05.31 07:39 )
Czas przejazdu z parkingu "parkuj i jedź" na krakowskim Kurdwanowie do siedziby Radiu Kraków okazał się... porównywalny. Zarówno samochód jak i autobus komunikacji miejskiej dojechały w niewiele ponad pół godziny. Nasza reporterka jadąca autobusem straciła jednak trochę czasu czekając na przystanku i potem na przejściu dla pieszych. Testerzy Radia Kraków zgodnie jednak przyznali, że spokojnie można wybierać między własnym autem a transportem zbiorowym - przynajmniej jeśli chodzi o dojazd do Alej Trzech Wieszczów.

fot: RK

Podsumowanie Jakuba Kusego (samochód):

1. Cena – Jednorazowy koszt pozostawienia auta na P&R to 10 złotych, za tę kwotę możemy podróżować miejską komunikacją przez cały dzień. Za pozostawienia samochodu w strefie zapłacimy 16,60, licząc od godziny 10.00 do 16.00. Zakładając oczywiście, że skończymy punktualnie i samochód zaparkujemy tuż pod pracą. Jeśli nie to, koszty wzrosną. Kupując kartę na wszystkie linie za 89 złotych, dzień postoju i dojazd kosztuje nas 3,56 złotego. To taniej niż jednorazowy bilet na komunikację miejską. 

2. Szybkość dojazdu – Na tej trasie liczne postoje, na skrzyżowaniu Nowosądeckiej i Wielickiej, na Kamieńskiego i w rejonie Ronda Grunwaldzkiego. By zaparkować w centrum musimy tez kluczyć po jednokierunkowych uliczkach, co dodatkowo zabiera nam czas. 

3. Wygoda – Tu bezapelacyjnie wygrywa samochód. Ciepło, wygodnie, sporym plusem jest możliwość zmiany trasy, gdy nawigacja wskaże nam szybszą drogę. 
 

Podsumowanie Martyny Masztalerz (autobus):

Czas przejazdu samochodu i autobusu był praktycznie taki sami. Ja z Kurdwanowa jechałam do Radia Kraków 33 minuty, Kuba - 34. Poślizg, który pozbawił mnie wygranej, spowodowany był czerwonym światłem na przejściu dla pieszych przy alei Słowackiego i opóźnieniem autobusu. Najdłużej staliśmy w korku na Kamieńskiego, tam straciliśmy około sześciu minut.

Jeśli chodzi o wygodę przejazdu, wszystko zależy od tego, czy uda nam się zająć miejsce siedzące. Tłok w godzinach porannego szczytu w autobusie jest dosyć spory, ale dobra muzyka w słuchawkach rekompensuje niedogodności.

Pamiętajmy też, że posiadacze biletu miesięcznego mogą na parkingach typu Park&Ride zostawiać samochód za darmo. To działa również w drugą stronę - na bilecie parkingowym za 10 złotych możemy jeździć komunikacją miejską przez cały dzień.

Słowem - mamy wybór. Autobus jednak wydaje się lepszym rozwiązaniem, gdy korki są naprawdę duże (dzisiaj akurat na Alejach czy ulicy Marii Konopnickiej nie było wielkich problemów). W środku możemy poczytać książkę.

 


Relacja na żywo:

6.53 - Nasi testerzy w osobach Jakuba Kusego i Martyny Masztalerz są już na miejscu. Start z parkingu Park&Ride w Kurdwanowie. Kto pierwszy dojedzie do siedziby Radia Kraków? Tego dowiemy się pewnie w okolicach godziny 8.00!

7.00 - Martyna Masztalerz pojedzie komunikacją miejską. Teoretycznie najszybciej będzie autobusem 179, który odjeżdża o 7.12. Kuba Kusy pojedzie samochodem, dlatego nie musi się przejmować godzinami odjazdu. Teoretycznie powinien jechać około 20 minut, ale nie w korkach... Jak będzie? Zobaczymy!

7.08 - Nastroje na starcie były przyjacielskie, ale na trasie nie będzie przepuszczania się. Chyba że Martyna w autobusie będzie buspasem mijała Kubę stojącego w korku.

7.10 - Na razie pusto. Ciekawe jak długo...

7.12 - Kuba już jedzie, Martyna jeszcze czeka i proponuje mały zakładzik. Ciekawe czy kierowca podejmie wyzwanie.

7.14 - Zgodnie z przewidywaniami, korki za chwilę dopadną Kubę Kusego. Życzymy mu cierpliwości, przynajmniej może posłuchać sobie Radia Krakó w spokoju.

7.16 - Autobus nadjechał. Teraz można spokojnie jechać do Radia Kraków!

7.24 - Koreczek do ronda Matecznego. Tutaj autobus faktycznie też postoi, ale już zaraz za rondem wjedzie na buspas!

7.28 - Jak widać na załączonym obrazku, za rondem Matecznego nie jest aż tak źle.

7.30 - Martyna jest nieco za Kubą, ale teraz to ona zyska przewagę w postaci buspasu!

7.33 - Autobus spokojnie jedzie. A samochód?

 

7.38 - Autobus chyba zyskuje przewagę.

 

7.39 - Jednak nie! To zaskoczenie!

 

7.43 - Martyna jest już prawie na miejscu!

 

7.43 - Jednak to Kuba wygrał. Samochód okazał się szybszy o włos!

7.44

 

 


Kraków w końcu przyspieszył z parkingami "parkuj i jedź". W ciągu ostatnich dwóch miesięcy uruchomiono dwa (choć trzeba przyznać - z opóźnieniem, ale lepiej późno, niż wcale), a budowa kolejnego ma ruszyć w tym roku. Kierowcy zdążyli się już przyzwyczaić i zaznajomić z faktem, że można korzystać z placów przy pętlach w Kurdwanowie i Bieżanowie. Pora przekonać się jak to działa.

Jak zwykle zdajemy sobie sprawę, że nasze testy nie są w stu procentach miarodajne. W przypadku parkingów "parkuj i jedź" w grę może wchodzić choćby miejsce, z którego dojeżdżamy. Warto jednak sprawdzić choćby to, jak długi czas zajmuje podróż samochodem, a jak długo jedzie się tramwajem. I czy pod tym względem komunikacja miejska "się opłaca".

Z dwóch parkingów wybraliśmy ten na Kurdwanowie - z tego względu, że jest większy (może pomieścić 167 aut, zaś ten w Bieżanowie - 110). Zostawiliśmy tam auto i wybraliśmy autobus. Drugi z naszych reporterów zaufał własnym czterem kółkom. Wszyscy starali się dojechać do pracy, do naszej redakcji przy Alei Słowackiego.

 

 


RK

Wyślij opinię na temat artykułu

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię