Olga Pasiecznik, pochodząca z Ukrainy, ale mocno zakorzeniona w Polsce wybitna sopranistka i pedagog, ma na koncie ponad pięćdziesiąt partii operowych, które przyniosły jej uznanie krytyki i publiczności. Obdarzona ogromnym talentem, dzięki tytanicznej pracy i samozaparciu zbudowała międzynarodową karierę – choć słowa tego nie lubi. Śpiewa z pasją, nienaganną techniką, ale również z zapleczem merytorycznym. Nad repertuarem pracuje świadomie, nie tylko pod względem wykonawczym, ale za każdą arią stoi ogromny nakład pracy intelektualnej.

Występuje na najważniejszych scenach europejskich i światowych, także w repertuarze oratoryjnym, symfonicznym i kameralnym. Swoimi występami porywa publiczność, a śpiewa z pasją, techniką i sumiennie budowanym zapleczem merytorycznym. Jej głos jest doniosły także poza sceną. Stanowczo i bezkompromisowo wypowiada się o wojnie w Ukrainie, od 2014 roku odmawiając wykonywania muzyki rosyjskiej i współpracy ze zwolennikami putinowskiego reżimu. Na temat obecnej sytuacji Ukrainy – jej pierwszej ojczyzny – wypowiada się stanowczo i bezkompromisowo. Świadoma swojej powinności wobec ojczyzny jednoznacznie krytykuje postawy usprawiedliwiające, czy wybielające wojnę. Jednocześnie nieustannie angażuje się w działalność społeczną i humanitarną.

W wydanej w tym roku nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego rozmowie z dziennikarką Agatą Kwiecińską, Olga Pasiecznik opowiada o swojej historii, drodze artystycznej, o wyzwaniach, z którymi nieustannie musi się mierzyć. Otwiera czytelnikom oczy na trudy dzieciństwa, dorastania i początków kariery w realiach ZSRR. Opowiada o relacjach, a także o tym jak radzi sobie z łączeniem kariery i życia rodzinnego – w końcu to rodzina jest dla niej najważniejsza. Bez makijażu to książka o braniu odpowiedzialności, o mówieniu „nie” bez poczucia winy, o duchowości. Wreszcie o muzyce. Opowiada o tym, jak przygotowuje się do ról i koncertów, jakie utwory przynoszą jej największą satysfakcję i o marzeniach repertuarowych. Bez makijażu to rozmowa z artystką świadomą, spełnioną, która wie czego chce – zarówno w życiu, jak i na scenie.

Współorganizatorem wydarzenia jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne.

Obowiązują wejściówki, które można pobrać na stronie Krakowskiego Biura Festiwalowego