Radio Kraków

Made in Małopolska

Czy James Bond pił tylko martini? Opowieści o kawie i herbacie

O gustach się nie dyskutuje, ale o kawie można, chociaż jej smak też przecież podlega gustom. No dobrze, ale jak się ją robi? Posłuchajcie, przeczytajcie – to lektura w sam raz do porannej albo popołudniowej kawy. Chyba, że jednak wolicie matchę? O jednym i drugim napoju opowiadają Kubie Nizińskiemu właściciele tarnowskiej Palarni Kawy Darvea Paweł Stefański i Maciej Rodak.

Żeby powstał but, trzeba wykonać 70 czynności

W tej dekadzie do Polski sprowadzono ponad miliard par butów, głównie z Azji. To powoduje, że naszym firmom coraz trudniej konkurować na tym rynku a produkcja butów w kilka lat spadła blisko o połowę. Mimo to nasi przedsiębiorcy próbują podnieść rękawice. Jedną z małopolskich firm walczących na tym trudnym rynku jest Conhpol, firma, która została założona ponad 45 lat temu w Stanisławiu Dolnym. Z założycielem Henrykiem Konopką rozmawiał Kuba Niziński.

Dolina Karpia ma już 20 lat. Początkowo niewielu wierzyło w jej sukces

20 lat temu niewiele osób wierzyło w projekt Dolina Karpia - dzisiaj to przykład dobrych praktyk partnerstwa i działania publiczno-prywatnego.

Made in Małopolska: Woda

Projekt „Made in Małopolska” stanowi platformę współpracy marketingowej Małopolski z uznanymi regionalnymi markami. „Pochodzenie ma znaczenia” jest ideą przyświecającą w tworzeniu projektu, którego nadrzędnym celem jest wsparcie regionalnego biznesu, dobrego smaku, oryginalnego dizajnu, wartościowych inicjatyw, a także miejsc szczególnie atrakcyjnych w regionie.

Made in Małopolska: Smak

Projekt Made in Małopolska polega na promocji regionalnego biznesu, tradycyjnych, a także niestandardowych form artystycznego wyrazu, dziedzictwa kulinarnego, wydarzeń, organizacji, osób pełnych pasji i wartościowych idei, a także samorządów. Zakłada budowę wizerunku Małopolski w oparciu o potencjał marek Partnerów projektu.

Made in Małopolska - Miejsca

Co roku miliony turystów przyjeżdżają do Normandii spróbować camemberta w miejscu jego powstania. Rezerwują jesienne loty do Monachium, by uczestniczyć w bawarskim October Fest. Made in Małopolska to lokalny wymiar motywacji i pretekstów, które skłaniają do wybierania miejsc znanych "z czegoś" w regionie. O rozpoznawalnych punktach na mapie Małopolski rozmawiamy z Piotrem Rybą - Burmistrzem Krynicy i Grzegorzem Biedroniem - Prezesem Małopolskiej Organizacji Turystycznej.

Made in Małopolska : "inicjatywy"

Pochodzenie ma znaczenia – to idea przyświecająca Małopolsce w projekcie, którego głównym celem jest wsparcie solidnego regionalnego biznesu, ciekawego dizajnu, dobrego smaku, wartościowych inicjatyw, a także miejsc i obiektów szczególnie atrakcyjnych w regionie. Pomysł Województwa Małopolskiego polega na przyznawaniu specjalnego znaku „Made in Małopolska”, który potwierdza szczególną wartość małopolskiego biznesu, miejsc, obiektów, inicjatyw czy wyjątkową jakość produktów z naszego regionu.

Made in Małopolska - Biznes

Made in Małopolska to obecnie znak jakości, o który starają się firmy reprezentujące regionalny biznes. Pochodzenie ma znaczenie nie tylko dla pomysłodawców tej etykiety, czyli Województwa Małopolskiego, ale zaczyna być rozpoznawalne wśród klientów. O małopolskim biznesie rozmawiamy z Witoldem Kozłowskim - Marszałkiem Województwa Małopolskiego, Jadwigą Wójtowicz - Radną Województwa Małopolskiego i Marcinem Strzelcem - dyrektorem zarządzającym firmy Wiśniowski.

Made in Małopolska - małopolskie wartości

Z Witoldem Kozłowskim, marszałkiem województwa małopolskiego i Pauliną Surman, zastępcą dyrektora do spraw promocji i marketingu województwa małopolskiego, rozmawiał Jacek Bańka.

Made in Małopolska - dizajn

Pochodzenie ma znaczenie – taka idea przyświeca Małopolsce w projekcie, którego głównym celem jest wsparcie solidnego regionalnego biznesu, ciekawego dizajnu, dobrego smaku, wartościowych inicjatyw, a także miejsc i obiektów szczególnie atrakcyjnych w regionie.

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię