Made in Małopolska
Czy James Bond pił tylko martini? Opowieści o kawie i herbacie
O gustach się nie dyskutuje, ale o kawie można, chociaż jej smak też przecież podlega gustom. No dobrze, ale jak się ją robi? Posłuchajcie, przeczytajcie – to lektura w sam raz do porannej albo popołudniowej kawy. Chyba, że jednak wolicie matchę? O jednym i drugim napoju opowiadają Kubie Nizińskiemu właściciele tarnowskiej Palarni Kawy Darvea Paweł Stefański i Maciej Rodak.
Żeby powstał but, trzeba wykonać 70 czynności
W tej dekadzie do Polski sprowadzono ponad miliard par butów, głównie z Azji. To powoduje, że naszym firmom coraz trudniej konkurować na tym rynku a produkcja butów w kilka lat spadła blisko o połowę. Mimo to nasi przedsiębiorcy próbują podnieść rękawice. Jedną z małopolskich firm walczących na tym trudnym rynku jest Conhpol, firma, która została założona ponad 45 lat temu w Stanisławiu Dolnym. Z założycielem Henrykiem Konopką rozmawiał Kuba Niziński.
Dolina Karpia ma już 20 lat. Początkowo niewielu wierzyło w jej sukces
20 lat temu niewiele osób wierzyło w projekt Dolina Karpia - dzisiaj to przykład dobrych praktyk partnerstwa i działania publiczno-prywatnego.
Made in Małopolska: Woda
Projekt „Made in Małopolska” stanowi platformę współpracy marketingowej Małopolski z uznanymi regionalnymi markami. „Pochodzenie ma znaczenia” jest ideą przyświecającą w tworzeniu projektu, którego nadrzędnym celem jest wsparcie regionalnego biznesu, dobrego smaku, oryginalnego dizajnu, wartościowych inicjatyw, a także miejsc szczególnie atrakcyjnych w regionie.
Made in Małopolska: Smak
Projekt Made in Małopolska polega na promocji regionalnego biznesu, tradycyjnych, a także niestandardowych form artystycznego wyrazu, dziedzictwa kulinarnego, wydarzeń, organizacji, osób pełnych pasji i wartościowych idei, a także samorządów. Zakłada budowę wizerunku Małopolski w oparciu o potencjał marek Partnerów projektu.
Made in Małopolska - Miejsca
Co roku miliony turystów przyjeżdżają do Normandii spróbować camemberta w miejscu jego powstania. Rezerwują jesienne loty do Monachium, by uczestniczyć w bawarskim October Fest. Made in Małopolska to lokalny wymiar motywacji i pretekstów, które skłaniają do wybierania miejsc znanych "z czegoś" w regionie. O rozpoznawalnych punktach na mapie Małopolski rozmawiamy z Piotrem Rybą - Burmistrzem Krynicy i Grzegorzem Biedroniem - Prezesem Małopolskiej Organizacji Turystycznej.
Made in Małopolska : "inicjatywy"
Pochodzenie ma znaczenia – to idea przyświecająca Małopolsce w projekcie, którego głównym celem jest wsparcie solidnego regionalnego biznesu, ciekawego dizajnu, dobrego smaku, wartościowych inicjatyw, a także miejsc i obiektów szczególnie atrakcyjnych w regionie. Pomysł Województwa Małopolskiego polega na przyznawaniu specjalnego znaku „Made in Małopolska”, który potwierdza szczególną wartość małopolskiego biznesu, miejsc, obiektów, inicjatyw czy wyjątkową jakość produktów z naszego regionu.
Made in Małopolska - Biznes
Made in Małopolska to obecnie znak jakości, o który starają się firmy reprezentujące regionalny biznes. Pochodzenie ma znaczenie nie tylko dla pomysłodawców tej etykiety, czyli Województwa Małopolskiego, ale zaczyna być rozpoznawalne wśród klientów. O małopolskim biznesie rozmawiamy z Witoldem Kozłowskim - Marszałkiem Województwa Małopolskiego, Jadwigą Wójtowicz - Radną Województwa Małopolskiego i Marcinem Strzelcem - dyrektorem zarządzającym firmy Wiśniowski.
Made in Małopolska - małopolskie wartości
Z Witoldem Kozłowskim, marszałkiem województwa małopolskiego i Pauliną Surman, zastępcą dyrektora do spraw promocji i marketingu województwa małopolskiego, rozmawiał Jacek Bańka.
Made in Małopolska - dizajn
Pochodzenie ma znaczenie – taka idea przyświeca Małopolsce w projekcie, którego głównym celem jest wsparcie solidnego regionalnego biznesu, ciekawego dizajnu, dobrego smaku, wartościowych inicjatyw, a także miejsc i obiektów szczególnie atrakcyjnych w regionie.
Najnowsze
-
19:26
Centra Integracji Cudzoziemców są potrzebne. „Koalicja Obywatelska i Lewica powinny bronić tej idei”
-
19:13
Paweł Wąsek 17. w Oslo. Wygrał Ryoyu Kobayashi
-
17:59
Nie od 1:00 a od 3:00. Jest projekt w sprawie ograniczenia czasu działania gastronomii w Krakowie
-
16:46
Śmiertelny wypadek w Libiążu. Droga wojewódzka nr 780 jest zablokowana
-
16:37
KRÓTKI SENNIK FILMOWY - 30 marca 2025, godz. 15.00
-
16:35
Ostatnie oprowadzanie kuratorskie po wystawie „Śpij spokojnie, dobrze śnij”
-
16:32
Cisza w Muzeum Etnograficznym |Projekt CISZA koncert ambientowy w przestrzeni wystawy „Śpij spokojnie, dobrze śnij”
-
16:14
Przedostatnie oprowadzanie kuratorskie po wystawie „Śpij spokojnie, dobrze śnij”
-
16:08
Praktyka społecznego śnienia: „Śnij samotnie, Śnij społecznie...”