"Jesteśmy na etapie obliczeń konstrukcyjnych. Mamy już dobrany silnik, zespół napędowy i projekt hydroskrzydeł" - wylicza student Bartosz Przepiórski. Zadaniem hydroskrzydeł jest wytwarzanie siły nośnej podnoszącej kadłub. Sprawią one, że łódź będzie zachowywała się jak samolot. - "Dzięki różnicy prędkości nad i pod skrzydłem, łódź będzie wychodziła lekko ponad wodę, dzięki czemu kadłub będzie wystawał i zminimalizujemy opory. Będziemy mogli płynąć szybciej" - mówi studentka Joanna Maraszek.
"W łodzi będą zamontowane ogniwa fotowoltaiczne. Energię będą przesyłały do akumulatorów, a te będą zasilały układ łodzi" - tłumaczy student Andrzej Cioch.
AGH Solar Boat Team skupia członków dwóch organizacji: Akademickiego Klubu Żeglarskiego AGH oraz Studenckiego Koła Naukowego Eko-Energia, działającego przy Wydziale Energetyki i Paliw. Zespół planuje udział w międzynarodowych zawodach, które odbędą się w lipcu 2017 r. w Monte Carlo.
www.agh.edu.pl/ Aleksandra Ratusznik