To historia kuratorek, które po blisko pół wieku trafiły na zbiory legendarnego atelier fotograficznego Adama Karasia, przechowywane w magazynach Muzeum Fotografii w Krakowie. Przeczuwały, że ekscentryczny fotograf i wynalazca przetrwa próbę czasu i trafi na instastories pokolenia Z. Miały intuicję.
Legendarny krakowski fotograf #AdamKaraś twórca fotomontaży i gablot na miarę social mediów 50 lat temu, wpadł w oko kuratorkom MuFo.
— Anna Piekarczyk (@anna_piekarczyk) May 2, 2024
Reportaż w @RadioKrakow https://t.co/k3TL9eWtqC#fotografia #wystawaFotografii#ByćJakAdamKaraś#reportaż pic.twitter.com/0B8WaIbZrV
Reportaż prowadzi nas przez ich osobiste zmagania z archiwaliami. Lata przygotowań wystawy przypominają układanie puzzli z losowo odnajdywanych rekwizytów, dokumentów i zdjęć o ogromnym znaczeniu historycznym. Wydaje się, że od początku miały plan i podążały wzdłuż kolejno rozpisanych punktów. Nic bardziej mylnego. Lunapark Karasia, który do końca września można odwiedzać w siedzibie Muzeum Fotografii przy ul. Rakowickiej w Krakowie, powstawał w wielu nietuzinkowych umysłach, zaangażowanych w przygotowanie wystawy. Wśród kilkudziesięciu osób, które zostawiły swój ślad w przywracaniu Adama Karasia współczesnemu odbiorcy byli m.in. Zbyszek Prokop - projektant wystawy, Tomasz Sadko i Uta Hanusek z pracowni konserwacji.
Kuratorki miały nosa, że jeśli ktoś "robił social media" w latach 70. to pewnie dziś poczuje się nomen omen jak ryba w wodzie.
Spośród 175 nadesłanych prac konkursowych Kapituła Konkursu o Nagrodę Reporterską Polskiego Radia "Melchiory" wybrała nominowanych w ośmiu kategoriach. Anna Piekarczyk została nominowana w kategorii "Dokument".
Stypendialny Edward R.Murrow Program for Journalists
— Anna Piekarczyk (@anna_piekarczyk) September 25, 2023
New and traditional Broadcast Media na półmetku.@StateIVLP#IVLP pic.twitter.com/7kTdVbGvWF