To pierwszy taki w Polsce przewodnik do nauczania początkowego, w tym nauki języka polskiego dla najmłodszych przyjeżdżających do Polski: zarówno dla imigrantów obcojęzycznych jak i dzieci z polskich rodzin wracających do kraju. Prawie tysiąc stronicowa praca naukowców Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie ma pomóc w lepszym poznaniu języka i wyrównać szanse w dalszej edukacji najmłodszym. Najnowszy raport dotyczący skuteczności nauczania początkowego wśród imigrantów autorstwa prof. Małgorzaty Pamuły-Behrens i z prof. Marty Szymańskiej z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie wskazuje brak materiałów edukacyjnych, z których nauczyciele mogliby skorzystać w nauczaniu początkowym dzieci z doświadczeniami migracji.
Prof. Małgorzata Pamuła-Behrens, prof. Marta Szymańska z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, fot. Joanna Gąska
W Krakowie mieszka ok. 2,5 tysiąca dzieci z doświadczeniami migracji, głównie z Ukrainy, Rosji i Wietnamu. To dziesięciokrotnie więcej niż 4 lata temu. W całej Polsce uczy się blisko 140 tysięcy imigrantów potrzebujących wsparcia językowego. Nie są to jedynie dzieci innej narodowości, ale równeiż młodzi Polacy wracający z rodzinami do kraju.
Radio Kraków informuje,
iż od dnia 25 maja 2018 roku wprowadza aktualizację polityki prywatności i zabezpieczeń w zakresie przetwarzania
danych osobowych. Niniejsza informacja ma na celu zapoznanie osoby korzystające z Portalu Radia Kraków oraz
słuchaczy Radia Kraków ze szczegółami stosowanych przez Radio Kraków technologii oraz z przepisami o ochronie
danych osobowych, obowiązujących od dnia 25 maja 2018 roku. Zapraszamy do zapoznania się z informacjami
zawartymi w Polityce Prywatności.