- A
- A
- A
Pokolenie "Z" idealizuje influencerów, ale generacja "Alfa" już sceptycznie ocenia youtuberów
Młodzi dorośli (18-23 lata) są cyfrowymi tubylcami. Jednakże, różnią się kompetencjami cyfrowymi, częstotliwością korzystania z internetu, podejściem do autorytetów medialnych: pokolenie "Z" wciąż idealizuje influencerów, ale podążająca za nim generacja "Alfa" już sceptycznie ocenia twórców internetowych. Młodzież nie weryfikuje informacji medialnych, bo ważniejsza jest ich atrakcyjność (zdjęcie, struktura, odwołanie do znanych osób). Choć z korzystania z mediów wynika wiele zagrożeń (autyzm rzekomy, lęk przed FOMO, uzależnienia), to jednak nie sposób żyć wyłącznie offline. O tym, jak młodzi korzystają z sieci, Wioletta Gawlik rozmawia z prof. Agnieszką Ogonowską, dyrektor Ośrodka Badań nad Mediami UKEN, współautorką nowej publikacji "Młodzi dorośli wobec dezinformacji".
Autor:
Wioletta Gawlik-Janusz
Komentarze (0)
Brak komentarzy
Najnowsze
-
19:31
Hej, kolęda, kolęda. To już 90. edycja lekcji śpiewania
-
19:00
Wigilia w kolorze khaki: "Koledzy przynieśli kawałek uschniętego drzewka, które ubraliśmy w zawleczki od granatów"
-
18:18
Prawie tak piękna jak ta na Rynku!
-
18:15
Dlaczego warto zdecydować się na depilację laserową w Dotyk Piękna Kraków?
-
17:55
Tradycji stało się zadość. Bożonarodzeniowa choinka pod oknem papieskim uroczyście rozświetlona
-
16:16
Niebezpiecznie na przejściach dla pieszych. Winni kierowcy i sami piesi
-
15:58
Ewa Szkurłat z nagrodą Marszałka Senatu
-
15:49
Jakiej firmy elektronarzędzia do domu warto wybrać?
-
15:44
Zalety hulajnogi elektrycznej dla rodziców z dziećmi
-
14:18
Tramwaje wróciły na ul. Kościuszki w Krakowie