- A
- A
- A
Pokolenie "Z" idealizuje influencerów, ale generacja "Alfa" już sceptycznie ocenia youtuberów
Młodzi dorośli (18-23 lata) są cyfrowymi tubylcami. Jednakże, różnią się kompetencjami cyfrowymi, częstotliwością korzystania z internetu, podejściem do autorytetów medialnych: pokolenie "Z" wciąż idealizuje influencerów, ale podążająca za nim generacja "Alfa" już sceptycznie ocenia twórców internetowych. Młodzież nie weryfikuje informacji medialnych, bo ważniejsza jest ich atrakcyjność (zdjęcie, struktura, odwołanie do znanych osób). Choć z korzystania z mediów wynika wiele zagrożeń (autyzm rzekomy, lęk przed FOMO, uzależnienia), to jednak nie sposób żyć wyłącznie offline. O tym, jak młodzi korzystają z sieci, Wioletta Gawlik rozmawia z prof. Agnieszką Ogonowską, dyrektor Ośrodka Badań nad Mediami UKEN, współautorką nowej publikacji "Młodzi dorośli wobec dezinformacji".
Autor:
Wioletta Gawlik-Janusz
Komentarze (0)
Brak komentarzy
Najnowsze
-
19:32
Wizyta Karola Nawrockiego w Nowym Sączu
-
18:53
Prof. Bartłomiej Biga: "Populizm w ekonomii to zbyt uproszczona odpowiedź na poważny problem"
-
18:20
Co kryją krypty kościoła w Chrzanowie? Naukowcy już to wiedzą
-
17:46
Czerwona woda w potoku Rzewnym w Krakowie. To już kolejna zanieczyszczona rzeka
-
16:42
Tarnowska firma bada sprawę zakupu nieruchomości przez Instytut Dmowskiego od "słupa". W tle korupcja?
-
16:27
Osiedle Kliny czeka rozbudowa. Deweloperzy przeznaczą na nią 100 mln zł
-
16:03
Mieszkańcy chcą uratować lokalną atrakcję przed dewastacją. Właściciel terenu: "Na moich stawach jest porządek"
-
15:12
Skargi i apele nie pomagają. Resztki jedzenia wciąż zaśmiecają nowohuckie trawniki i chodniki
-
14:46
Kiedy mróz zatrzaskuje drzwi – skuteczne sposoby na awaryjne otwarcie samochodu
-
14:42
Tutaj nie liczą się umiejętności czy wiek. Ceramika jest dla każdego!
-
11:00
Tutaj nie liczą się umiejętności czy wiek. Ceramika jest dla każdego!