- A
- A
- A
Pokolenie "Z" idealizuje influencerów, ale generacja "Alfa" już sceptycznie ocenia youtuberów
Młodzi dorośli (18-23 lata) są cyfrowymi tubylcami. Jednakże, różnią się kompetencjami cyfrowymi, częstotliwością korzystania z internetu, podejściem do autorytetów medialnych: pokolenie "Z" wciąż idealizuje influencerów, ale podążająca za nim generacja "Alfa" już sceptycznie ocenia twórców internetowych. Młodzież nie weryfikuje informacji medialnych, bo ważniejsza jest ich atrakcyjność (zdjęcie, struktura, odwołanie do znanych osób). Choć z korzystania z mediów wynika wiele zagrożeń (autyzm rzekomy, lęk przed FOMO, uzależnienia), to jednak nie sposób żyć wyłącznie offline. O tym, jak młodzi korzystają z sieci, Wioletta Gawlik rozmawia z prof. Agnieszką Ogonowską, dyrektor Ośrodka Badań nad Mediami UKEN, współautorką nowej publikacji "Młodzi dorośli wobec dezinformacji".
Autor:
Wioletta Gawlik-Janusz
Komentarze (0)
Brak komentarzy
Najnowsze
-
08:01
Podgórze chce mieć własny hejnał. Wkrótce ruszy konkurs
-
07:40
Okradła ponad 1000 osób na ponad pół miliona i... wszystko oddała
-
07:22
W rok od zmiany przepisów policjanci skonfiskowali pijanym kierowcom 7,6 tysiąca aut
-
07:02
Michał Probierz rozesłał powołania. Zaskoczeń nie ma, do zespołu wraca Cash
-
06:42
Turniej WTA w Indian Wells: Iga Świątek w półfinale zagra z rewelacją ostatnich tygodni
-
06:24
Piątek deszczowy i chłodny. W nocy możliwe opady deszczu ze śniegiem i śniegu
-
06:11
Aktualnosci komunikacyjne 14.03
-
06:06
Krakowski gapowicz-rekordzista jest winny... ponad 100 tysięcy złotych!
-
22:46
Kosmiczni Grioci przemawiają do Ziemian w rytmie afrobeatu.