- A
- A
- A
Pokolenie "Z" idealizuje influencerów, ale generacja "Alfa" już sceptycznie ocenia youtuberów
Młodzi dorośli (18-23 lata) są cyfrowymi tubylcami. Jednakże, różnią się kompetencjami cyfrowymi, częstotliwością korzystania z internetu, podejściem do autorytetów medialnych: pokolenie "Z" wciąż idealizuje influencerów, ale podążająca za nim generacja "Alfa" już sceptycznie ocenia twórców internetowych. Młodzież nie weryfikuje informacji medialnych, bo ważniejsza jest ich atrakcyjność (zdjęcie, struktura, odwołanie do znanych osób). Choć z korzystania z mediów wynika wiele zagrożeń (autyzm rzekomy, lęk przed FOMO, uzależnienia), to jednak nie sposób żyć wyłącznie offline. O tym, jak młodzi korzystają z sieci, Wioletta Gawlik rozmawia z prof. Agnieszką Ogonowską, dyrektor Ośrodka Badań nad Mediami UKEN, współautorką nowej publikacji "Młodzi dorośli wobec dezinformacji".
Autor:
Wioletta Gawlik-Janusz
Komentarze (0)
Brak komentarzy
Najnowsze
-
10:08
Był pijany, miał zakaz prowadzenia pojazdów, jechał pojazdem bez badań technicznych. A to jeszcze nie koniec...
-
10:00
Dominik Strycharski. Flet może być bardzo ofensywnym narzędziem
-
09:50
BookGame 2025 – największe święto gier planszowych w Polsce
-
09:31
Ekspert: "Dziś rata kredytu hipotecznego na dom czy mieszkanie to średnio ponad 4 tysiące miesięcznie"
-
09:08
Piątek pełen sportowych emocji. Plan transmisji w Radiu Kraków
-
08:58
Ku pamięci Adama Musiała i Andrzeja Iwana
-
08:55
O północy w Krakowie rozpocznie się cisza wyborcza przed wyborami uzupełniającymi do Senatu
-
08:01
Podgórze chce mieć własny hejnał. Wkrótce ruszy konkurs
-
07:44
Broń atomowa w Polsce? Dominik Jaśkowiec: "Jestem sceptyczny. To zaogni odpowiedź drugiej strony"