- A
- A
- A
Ocenianie to nie etykietkowanie i wpisywanie stopni
- Ocenianie jest w polskiej szkole obowiązkowe, ale to nie to samo co stawianie stopni. Ocena jest czymś znacznie szerszym i głębszym niż etykietkowanie - mówi dr Gabriela Olszowska, autorka książki "O!cena w szkole. Od przepisów do sztuki oceniania. Nieodrobione lekcje". W rozmowie z Sylwią Paszkowską ekspertka zwraca uwagę, by nie traktować oceny jako nagrody czy kary dla ucznia. Ocenianie powinno bowiem być rozpoznawaniem postępów ucznia, a nie intuicyjnym przypisywaniem stopni. Co ciekawe, zgodnie z obowiązującymi przepisami skala 1-6 nie jest obowiązkowa. Równie dobrze można stosować inną skalę, także opisową.
Autor:
Sylwia Paszkowska
Komentarze (0)
Brak komentarzy
Najnowsze
-
16:55
Krakowska prokuratura będzie prowadzić aż 35 spraw dotyczących nieprawidłowości w Lasach Państwowych
-
16:22
Przemoc w internecie. 11-latka z Chrzanowa nękana przez koleżanki z klasy
-
16:06
Od japońskiego drzeworytu do zapomnianego królestwa Dacji
-
15:48
Ekosystemy rzeczne w kryzysie. Jak odbudować naturalne funkcje rzek?
-
15:48
Zimowe warunki w Tatrach
-
15:22
Wicestarosta tarowski oskarżany o przekroczenie uprawnień i oszustwo: "W ogóle sobie takiej sytuacji nie przypominam"
-
15:16
Ekosystemy rzeczne w kryzysie. Jak odbudować naturalne funkcje rzek?
-
15:12
Ile jest specjalizacji lekarskich?
-
14:32
Dlaczego polubiliśmy modę vintage?
-
14:01
Aneta Wądrzyk nie jest już wicedyrektorką Małopolskiego Centrum Nauki w Krakowie
-
12:10
Niebezpiecznik.pl: „Dezinformacja – tak, ale nie tylko na portalu X”
-
11:00
Dlaczego polubiliśmy modę vintage?