- A
- A
- A
Kostiumy Joanny Klimas na scenie Opery Krakowskiej
Jaka jest definicja pięknego stroju i jak opera może zainspirować projektanta?
Joanna Klimas to projektantka, kostiumolożka i psycholożka. Stworzyła kostiumy do "Cyrulika sewilskiego" w Operze Krakowskiej. Jak powiedziała - początkowo miała nadzieję, że jej udział w tej produkcji będzie oznaczać prace nad historycznymi kostiumami, ale reżyser Jerzy Stuhr chciał stworzyć spektakl w konwencji współczesno-surrealistycznej. Musiała więc się postarać, aby utrzymać współczesną konwencję, ale jednocześnie jej kostiumy nie mogły być codziennymi ubraniami. Jedna z sukni Rozyny wbudziła jęk zachwytu wśród widowni, a w czasie przerwy w spektaklu wymieniano uwagi na temat strojów oglądanych na scenie. Jak projektantka kojarzona z minimalizmem odnalazła się w świecie opery, zdominowanym przez przepych? Audycję przygotowała Ewa Szkurłat.
Komentarze (0)
Najnowsze
-
15:52
Las kupię! Nadleśnictwa ruszają na zakupy
-
15:27
„Cały ten świat ma dzikość w sercu i szaleństwo na twarzy”. Jak David Lynch przekracza granice
-
14:53
Od poniedziałku zmiany w okolicy cmentarza Grębałów
-
14:34
Ekstraklasa. Cracovia - Jagiellonia Białystok. Relacja LIVE
-
14:05
Manifestacja poparcia dla Ukrainy w Tarnowie
-
13:34
UMK: Ośrodek rehabilitacji dla dzikich zwierząt to nie grzebowisko
-
13:05
Marian Turski spoczął na Cmentarzu Żydowskim. "Żegnamy autorytet, świadka historii, przyjaciela"
-
12:39
Poprawił się stan zdrowia papieża Franciszka. "Z ufnością kontynuuję kurację"
-
11:57
Arcyważne zwycięstwo Puszczy! Żubry pokonują Lechię 2:0
-
10:00
"Dzikość serca" czyli pokręcony świat Davida Lyncha