2,5 tys. godzin rocznie polskie media poświęcają na reklamę alkoholu. Jesteśmy jednym z najbardziej liberalnych krajów europejskich jeśli chodzi o dostęp do płynów wysokoprocentowych - tak wynika z wyliczeń Polskiej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Na początku lutego prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizcję Ustawy z 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, która daje polskim gminom narzędzia do zaostrzenia prohibicji. O nowych przepisach, które zaczną obowiązywać 9 marca z wiceprzewodniczącym Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Mariuszem Nawrotem oraz specjalistą do spraw wykroczeń w wydziale prewencji Komendy Wojewódzkiej Polski w Krakowie aspirantem sztabowym Jackiem Kanią rozmawia Joanna Gąska.
Joanna Gąska
Obserwuj autorkę na Twitterze