Radio Kraków
  • A
  • A
  • A
share

Andrzej Kulig o proponowanych przebiegach S7, remontach i kosztach budowy tramwaju na Górkę Narodową

Przebieg nowej S7 powinien zostać wyznaczony w pełnym społecznym konsensusie i jednocześnie zachęcać kierowców do omijania Krakowa i Wieliczki - tak przekonywał w Radiu Kraków Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa. 6 wstępnych przebiegów trasy Kraków-Myślenice, które zaprezentowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, wzbudziło protesty tak mieszkańców południowej części Krakowa, jak i pozostałych gmin, przez które droga ta miałaby przechodzić. Jak przekonywał Kulig, w tych propozycjach nie uwzględniono wielu zagrożeń. W sprawie nowej drogi S7 do GDDKiA wpłynęło ok. 30 tys. uwag.

Ostateczny koszt budowy tramwaju na Górkę Narodową wzrośnie o 150-180 mln zł, czyli ok. 50% - tak wyliczał w Radiu Kraków Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa. Początkowo szacowano, że inwestycja ta pochłonie ok. 340 mln zł. Jak przekonywał Kulig, problemem okazała się procedura "zaprojektuj i zbuduj". Linia tramwaju na Górkę Narodową ma mieć 5 km i 23 perony. Koniec prac planowany jest na połowę 2023 roku.

Tematy:
Autor:
Jacek Bańka

Wyślij opinię na temat artykułu

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię