„Z dniem 25 lipca 2024 roku decyzją Rady Nadzorczej na stanowisko prezesa zarządu spółki Koleje Małopolskie sp. z o.o. został powołany pan Radosław Włoszek” - poinformowały Koleje Małopolskie w komunikacie.

Jak przypomniano, Włoszek jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studiów podyplomowych na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie i Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Jest także absolwentem studiów Executive Master of Business Administration w Krakowskiej Szkole Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego.

W latach 2016-2024 Włoszek był prezesem lotniska Kraków Airport, ponadto od 2023 do 2024 r. sprawował funkcję prezesa Związku Regionalnych Portów Lotniczych.

Spółka Koleje Małopolskie jest podmiotem, w którym 100 proc. udziałów posiada samorząd województwa małopolskiego. Przewoźnik regularne kursy rozpoczął 14 grudnia 2014 roku od obsługi linii Kraków Główny – Wieliczka Rynek-Kopalnia.

W kolejnych latach spółka rozwinęła swoją ofertę przewozową o połączenia do Portu Lotniczego Kraków-Balice, Miechowa, Sędziszowa, Tarnowa, Nowego Sącza, Krynicy-Zdrój, Zakopanego oraz Jasła. W grudniu 2021 r. Koleje Małopolskie uruchomiły połączenia również do Trzebini, Oświęcimia oraz Skawiny, a od grudnia 2023 r. małopolski przewoźnik kursuje do Oświęcimia również przez Skawinę.

Każdego dnia pociągi Kolei Małopolskich obsługują ponad 190 kursów z wykorzystaniem floty 30 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), wyprodukowanych przez nowosądecki Newag i bydgoską Pesę.

W zeszłym roku spółka przewiozła rekordowe 11,5 mln pasażerów, z czego 9,5 mln osób przypadło na transport kolejowy, a 2 mln na transport autobusowy wykonywany przez spółkę w ramach Małopolskich Linii Dowozowych.

Małopolskie Linie Dowozowe uruchomione przez samorządowe Koleje Małopolskie w pierwotnym zamierzeniu miały dowozić pasażerów z mniejszych miejscowości do stacji przesiadkowych na pociąg. W związku z zapotrzebowaniem na przewozy autobusowe w regionie z czasem formuła ta została poszerzona także o regularne linie łączące mniejsze gminy z dużymi miastami np. Krakowem i Tarnowem. W tym roku siatka MLD ma się powiększyć do blisko 50 linii dowozowych obejmujących swoim zasięgiem całe województwo.