Czy branża turystyczna już teraz odnotowuje większą liczbę rezerwacji na przełomie czerwca i lipca? Jaki będzie tzw. ekwiwalent reklamowy związany z relacjami z zawodów sportowych? Takie pytania postawiliśmy uczestnikom drugiej już debaty "Gotowi na igrzyska".
Andrzej Gut-Mostowy - Wiceminister Sportu i Turystyki
Janusz Kozioł - Pełnomocnik Prezydenta Krakowa ds. Rozwoju Kultury Fizycznej
Marcin Nowak - Prezes Spółki Igrzyska Europejskie 2023
Grzegorz Biedroń - Prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej
Radosław Kociumbas - Wiceprezes Krakowskiej Izby Turystyki
Fot. Marek Lasyk
crop_free
1
/ 23
Prezes Spółki Igrzyska Europejskie 2023 Marcin Nowak:
"Samych biletów, takich pojedynczych krzesełek, które oferujemy do sprzedaży, będzie kilkaset tysięcy, natomiast dawkujemy trochę emocje. System zapisów do naszej platformy sprzedażowej ruszył na 100 dni do Igrzysk i tam mieliśmy pulę 10 tysięcy biletów, na którą zapisując się każdy z kibiców mógł uzyskać 25% zniżki. Te 10 tysięcy biletów rozeszło się jak na pniu. Obecnie uruchomiliśmy już taką realną platformę sprzedażową, gdzie każdy może wejść, wybrać sport i kliknąć miejsce, w którym chce siedzieć. Jedna rzecz, którą obserwujemy - ponad 60% osób, które już się zarejstrowało i kupiło bilety, to są turyści z zagranicy".
Wiceminister Sportu i Turystyki Andrzej Gut-Mostowy:
"Takie badania, które mówią o tym, że duże imprezy sportowe wpływają bardzo korzystnie na wizerunek, na promocję turystyczną oczywiście są. Aczkolwiek musimy sobie zdawać sprawę, że te wszystkie wydatki promocyjne, reklamowe obarczone są pewną nieścisłością. Nie jesteśmy w stanie bardzo precyzyjnie policzyć, jakie nakłady odniosą skutek. My mamy bardzo dobry przykład, bo przecież Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2012 ewidentnie pokazały w dłuższym okresie wzrost zainteresowania Polską w Europie i na świecie. To wynika z tego, że ten pozytywny pokład informacji jest odłożony w czasie".
Pełnomocnik Prezydenta Krakowa ds. Rozwoju Kultury Fizycznej Janusz Kozioł:
"Transmisje telewizyjne zdecydowanie przekładają się na rozpoznawalność Krakowa, na podtrzymanie pozycji Krakowa na rynku turystycznym. Absolutnie każda impreza - czy to sportowa, czy kulturalna ma ogromny wpływ. Musimy mieć pełną świadomość, że konkurencja jest ogromna w całej Europie, na świecie, jeżeli chcemy być w tej czołówce to tego rodzaju wydarzenia tylko i wyłącznie działają na naszą korzyśc. Przeliczanie wprost czasami bywa złudne, natomiast to, co dzieje się długoterminowo, jest największą i najważniejszą wartością".
Prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej Grzegorz Biedroń:
"Niektórzy twierdzą, że marka Krakowa jest bardziej rozpoznawalna w niektórych państwach niż marka Polski, natomiast Tarnów, Podhale, Nowy Sącz, Krynica, ale równie zachodnia Małopolska, Oświęcim, wymagają promocji i rzeczywiście wydaje się, że to jest szansa dla całego województwa, i bardzo dobrze, że województwo tak mocno w tę promocję i w to wydarzenie się zaangażowało. Natomiast ja myślę, że trzeba też popatrzeć na to pod kątem całego kraju".
Wiceprezes Krakowskiej Izby Turystyki Radosław Kociumbas:
"Są to trzecie Igrzyska, a więc tak naprawdę ta impreza się rozwija. Poprzednie Igrzyska Europejskie były w takich miastach jak Baku, dość odległy kraj, więc ciężko przełożyć go na zainteresowanie Europejczyków krotkim wyjazdem. Drugie były na Białorusi. Również myślę, że nie mamty tutaj złudzeń, że to jest kraj pierwszego wyboru, do którego chcielibyśmy jechać na weekend czy na wakacje, oglądając Igrzyska Europejskie. Kraków ma szansę, w mojej ocenie, zaistnieć jako, nie zabrzmi to ładnie być może, ale pierwsze europejskie igrzyska. Ale wszystko wymaga promocji i działań".
zamknięcie Trasy Łagiewnickiej w Krakowie. Kierowców czekają utrudnienia
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z
opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 –
recepcja), a także na nasz profil na
Facebooku oraz
Twitterze
Radio Kraków informuje,
iż od dnia 25 maja 2018 roku wprowadza aktualizację polityki prywatności i zabezpieczeń w zakresie przetwarzania
danych osobowych. Niniejsza informacja ma na celu zapoznanie osoby korzystające z Portalu Radia Kraków oraz
słuchaczy Radia Kraków ze szczegółami stosowanych przez Radio Kraków technologii oraz z przepisami o ochronie
danych osobowych, obowiązujących od dnia 25 maja 2018 roku. Zapraszamy do zapoznania się z informacjami
zawartymi w Polityce Prywatności.