Modernizacja Krakowskiej rozpoczęła się pod koniec marca ubiegłego roku. W ramach inwestycji przebudowane zostało torowisko tramwajowe od ul. Rollego do ul. Dietla wraz z układem drogowym, chodnikami, towarzyszącą infrastrukturą techniczną, węzłem rozjazdów Krakowska – Dietla – Stradomska. Dodatkowo przebudowana została ul. Dietla, od ul. Bożego Ciała do ul. Augustiańskiej. Pracami objęty był również most Piłsudskiego.
Ta najstarsza przeprawa na Wiśle została gruntownie wyremontowana. Cały most poddany został piaskowaniu, a stalową konstrukcję po oczyszczeniu pomalowano tak, by była jak najlepiej zabezpieczona przed korozją. Odnowione zostały balustrady, zamontowano nowe latarnie oraz iluminację. - Cała przeprawa w nocy będzie iluminowana białym światłem: konstrukcja nośna zimnym białym światłem, a kamienne filary – cieplejszym odcieniem. Okazjonalnie konstrukcja będzie mogła być podświetlana innymi kolorami – mówi Janina Pokrywa, zastępca dyrektora ds. dróg w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.
Od połowy sierpnia po Krakowskiej kursuje komunikacja tramwajowa. Wkrótce powrócą samochody, aby to było możliwe trwają procedury związane z odbiorem inwestycji. Sprawdzana jest jakość wykonanych prac. - Wstępnie oceniliśmy jakość wykonanych prac, formalne odbiory dopiero przed nami. Z wyjątkową skrupulatnością sprawdzimy położone płyty torowe, nawierzchnie w rejonie przejść dla pieszych czy nową iluminację mostu im. Piłsudskiego. Będziemy analizować zgodność wykonanych prac z opracowanym projektem dla tej inwestycji - dodaje Janina Pokrywa.
Na Krakowskiej, poza nowym torowiskiem, szerokimi chodnikami i zatokami parkingowymi, pojawiła się również zieleń. W specjalnie zaprojektowanych pojemnikach zostały posadzone drzewa. Wzdłuż ulicy pojawiło się ponad 3 tys. krzewów: berberysów, cisów pospolitych i pośrednich. W trakcie przebudowy wyznaczono również miejsca na tysiąc sadzonek traw ozdobnych, m.in.: śmiałka darniowego, rozplenicy japońskiej, turzyc i trzęślic, a także blisko 600 sztuk bylin. Dzięki temu rozwiązaniu Krakowska będzie bardziej przyjazną dla pieszych arterią.
Zadanie realizowane w ramach projektu pn. „Modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Działania 6.1, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Artykuł sponsorowany: