Realizacja odcinka Szczepanowice – Widoma o długości 13,1 km jest najbardziej zaawansowana spośród czterech odcinków, na jakie została podzielona budowa ponad 55-kilometrowej drogi ekspresowej S7 biegnącej od granicy województwa świętokrzyskiego z małopolskim do Krakowa.
Jak poinformowała w środę rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut, sytuacja meteorologiczna nie pozwala wykonawcy odcinka pomiędzy Szczepanowicami i Widomą na prowadzenie wszystkich robót w pełnym zakresie. Mimo to niektóre prace trwają, chociaż firma może skorzystać z zapisanej w umowie przerwy zimowej.
"Montowane są bariery energochłonne w pasie rozdziału, wykonywane wykopy rowów i prace porządkowe w pasie drogowym. Prowadzone są także roboty na obiektach inżynierskich" - wyliczyła przedstawicielka GDDKiA.
W związku z prowadzonymi robotami w rejonie węzła Szczepanowice ruch z tymczasowego by-passu został przeniesiony na przebudowany odcinek drogi krajowej nr 7. Przejeżdża się pod nowym wiaduktem. Tymczasowy by-pass nie będzie już potrzebny i zostanie rozebrany, gdy pozwolą na to warunki atmosferyczne.
Budowa odcinka od węzła Szczepanowice do węzła Widoma rozpoczęła się jesienią 2019 r. Inwestycję o wartości ponad 508 mln zł w systemie "zaprojektuj i zbuduj" realizuje firma Mota-Engil Central Europe.
Budowa drogi ekspresowej S7 biegnącej od granicy województwa świętokrzyskiego z małopolskim do Krakowa została podzielona na odcinki realizacyjne: Moczydło - Miechów, Miechów – Szczepanowice, Szczepanowice – Widoma oraz Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta).