Są jeszcze takie miejsca, do których trzeba doprowadzić kolejne linie. Analizujemy to i będziemy je poszerzać o kolejne propozycje. Liczymy, że nic się nie zmieni jeśli chodzi o dofinansowanie z funduszu rozwoju przewozów autobusowych ze środków rządowych, bo sami nie udźwigniemy tego finansowo
Już teraz Małopolskie Linie Dowozowe w powiecie tarnowskim kursują do Gminy Tarnów, Pleśna, Lisia Góra, od marca mają zacząć obsługiwać kursy do Ryglic, Skrzyszowa i Pogórskiej Woli.
Dworzec autobusowy w Tarnowie jednak nadal pozostaje w rękach prywatnych, urząd marszałkowski nie rozważa jego kupna, a miasto Tarnów chciałoby wybudować nowy dworzec w okolicach ulicy Do Huty.
Jak poinformował wicemarszałek Małopolski Józef Gawron podczas poniedziałkowego briefingu, dzięki umowie zawartej z właścicielem obiektu, z dawnego dworca w Tarnowie mogą korzystać autobusy realizujące kursy w ramach Małopolskich Linii Dowozowych. Z Tarnowa obsługują one siedem linii i miesięcznie wykonują ok. 1,9 tysięcy kursów. Pasażerowie na dworcu – przekazał wicemarszałek – mogą skorzystać z poczekalni czy toalet.
Otworzyliśmy ten dworzec, przywróciliśmy go dla tej części mieszkańców, którzy korzystają ze zintegrowanego transportu kolejowo-autobusowego
Jak zaznaczył, dzięki rozwojowi Małopolskich Linii Dowozowych, które dowożą pasażerów do węzła przesiadkowego w Tarnowie, likwidowane jest wykluczenie komunikacyjne mieszkańców regionu tarnowskiego. Wicemarszałek przypomniał, że transport ten finansowany jest z rządowego programu autobusowego, a także budżetu województwa i uczestniczących gmin.
Z dawnego dworca w Tarnowie korzysta siedem linii Małopolskich Linii Dowozowych. Obsługują one zarówno okoliczne gminy, ale także kursują na dalszych trasach, np. do Nowego Sącza przez Wojnicz czy do Wysowej Zdrój przez Gorlice.
Wójt gminy Tarnów Grzegorz Kozioł ocenił, że dzięki kursom Małopolskich Linii Dowozowych „wykluczenie komunikacyjne naszych gmin to jest już historia”. Według niego najlepszym rozwiązaniem dla transportu publicznego w regionie byłoby odkupienie przez samorząd Małopolski dawnego dworca autobusowego w Tarnowie.
Liczymy na to, że dworzec będzie już miejscem docelowym, że to pierwszy etap, że samorząd województwa kupi ten obiekt
Małopolskie Linie Dowozowe samorządowych Kolei Małopolskich w pierwotnym zamierzeniu miały dowozić pasażerów z mniejszych miejscowości do stacji przesiadkowych na pociąg. W związku z zapotrzebowaniem na przewozy autobusowe w regionie z czasem formuła ta została poszerzona także o regularne linie łączące mniejsze gminy z dużymi miastami np. Krakowem i Tarnowem. W tym roku siatka MLD ma się powiększyć do blisko 50 linii dowozowych obejmujących swoim zasięgiem całe województwo.