- A
- A
- A
Ważą się losy nieczynnej od 16 lat linii kolejowej z Tarnowa do Szczucina
Województwo i okoliczne gminy chcą zbudować w miejsce torów z Żabna do Szczucina ścieżkę rowerową. Przeciwko likwidacji protestują jednak miłośnicy kolei, którzy przekonują, że Szczucinka byłaby świetną alternatywą dla zatłoczonej i kiepskiej drogi numer 73. Dąbrowa Tarnowska pyta mieszkańców w internetowej sondzie o to, czy linię kolejową ostatecznie zlikwidować pod ścieżkę rowerową czy zostawić.Polskie Linie Kolejowe zwróciły się niedawno do władz Dąbrowy Tarnowskiej z pytaniem czy są zainteresowane przejęciem Szczucinki. Samorządowcy boją się tego jak ognia. Jak przekonuje w rozmowie z Radiem Kraków burmistrz Krzysztof Kaczmarski, wiązałoby się to z ogromnymi kosztami, a poza tym jego zdaniem lukę po Szczucince szczelnie wypełniły busy i autobusy.
Dlatego samorządowcy chętniej widzieliby w miejscu linii kolejowej turystyczną ścieżkę rowerową. Likwidacja miałaby objąć tory od Żabna do Szczucina. Trasa rowerowa miałaby przebiegać od Tarnowa do Żabna po wale Dunajca. Następnie po śladzie linii kolejowej aż do Szczucina i tam miałaby się połączyć z planowaną po wale Wisły trasą rowerową.
Przeciwko tym planom protestują jednak miłośnicy kolei, którzy przekonują, że po stosunkowo niewielkich pracach po Szczucince mogłyby kursować szynobusy województwa. Na to, jak przekonuje burmistrz Kaczmarski, jednak się nie zanosi.
Dąbrowa Tarnowska pyta z kolei mieszkańców w internetowej sondzie czy Szczucinkę ostatecznie zamienić pod ścieżkę rowerową, czy zostawić. Na razie zdecydowana większość jest za pozostawieniem linii kolejowej, mimo że będzie się to wiązało z ponoszeniem kosztów przez gminę.
Zdaniem burmistrza Dąbrowy Tarnowskiej wskrzeszenie Szczucinki miałoby sens, gdyby powrócić do planu przedłużenia jej przez Wisłę do Buska Zdroju. O tym nikt jednak nie chce nawet wspominać. "Rozmawiam z zarządem województwa, ministrem infrastruktury, posłami i pytam czy coś takiego może zafunkcjonować. Dzisiaj ktoś musiałby na to pytanie odpowiedzieć wprost. Albo taką przestrzeń publiczną rezerwujemy i to ma docelowo służyć, albo budujemy ścieżkę rowerową". Jak dodaje Kaczmarski, ewentualna decyzja musi zapaść szybko.
(Bartłomiej Maziarz/ko)
Komentarze (0)
Najnowsze
-
15:24
Dachowanie auta na drodze krajowej w Gródku. Są ranni
-
15:04
Zakupy w stylu slow na tarnowskim targu. Kolejna okazja – przed świętami
-
14:45
Święta i Sylwester w górach? W niektórych hotelach pełne obłożenie
-
14:19
Komu soli, komu? W Tarnowie powstała grota solna
-
13:47
Pasażerze, robiłeś zdjęcia autobusom, pętlom, przystankom? To świetnie!
-
13:15
Rozpoczyna się remont drogi nr 94 w Bolesławiu. Ruch tylko jednym pasem
-
12:15
Człowieku, kup nam karmę, a dostaniesz choinkę
-
11:44
Krynica ma już nowy parking. Będzie odpłatny, ale kwota jest niewielka
-
11:14
Wyremontują dwór w Brodach. Piękny zabytek, fascynująca historia
-
10:10
Pikający telefon, czyli jak przetrwać na grupie rodzicielskiej?
-
09:46
Szaro, buro i ponuro. W niedzielę w Małopolsce więcej jesieni niż zimy
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze