- A
- A
- A
Tarnów: Już można opłacić parking w strefie komórką
Za pomocą aplikacji mobilnej, smsów, połączenia głosowego, a nawet telefonu stacjonarnego można opłacić parking w tarnowskiej strefie płatnego parkowania. Ma to oszczędzić czas i pieniądze bo kierowcy zapłacą za rzeczywisty czas parkowania. Ale miasto nie liczy jednak na duże wpływy z tego tytułu.Wybrano akurat tą jeszcze mało popularną w Polsce firmę dlatego, że jak tłumaczą urzędnicy dawała wiele możliwość obsługi systemu płatnego parkowania. To najbardziej popularna aplikacja na smartfony, połączenie z automatyczną infolinią czy też wydawanie komend za pomocą sms'ów. Co ciekawe, system można także uruchamiać z telefonu stacjonarnego - po dojściu do domu lub też ze strony internetowej. Kolejnym atutem ma być rozliczanie rzeczywistego czasu parkowania. Np. za 41 minut postoju. Uwaga rozliczanie minutowe obowiązuje dopiero po upływie pierwszych 30 minut parkowania.
Z tym jednak wiąże się także największy minus tego systemu Pango na chwilę jego wdrożenia w Tarnowie. Dlatego, że za każdym razem trzeba pamiętać o wyłączeniu parkowania. Gdy tego nie zrobimy - system będzie działał aż do momentu, w którym parking w strefie przestanie być płatny (np. wieczorem). Jak zapewniono Radio Kraków, Pango pracuje nad rozwiązaniem tej sprawy. Np. określeniem z góry przewidywalnego czasu parkowania i przypomnieniu po jego upływie. Na razie jednak trzeba będzie się pilnować . System rozpoznanie jednak czas, w którym parkowanie w strefie jest bezpłatne. Przypomnijmy w Tarnowie, płacimy za parkowanie w strefie w godzinach od 8 do 18 oraz w sobotę od 8 do 13.
INSTRUKCJA
Żeby móc skorzystać z systemu Pango należy się zarejestrować na stronie pango.pl lub też zrobić to za pomocą aplikacji mobilnej. Podczas rejestracji trzeba podać swoje dane osobowe, numer bądź numery rejestracyjne samochodu oraz numery telefonów za pomocą, których będziemy obsługiwali system.
Żeby móc korzystać z systemu Pango należy przelać na niego pieniądze, które będą wykorzystywane do płatności za parkowanie, lub też podać numer swojej karty płatniczej z której będą pobierane pieniądze za parkowanie. W przypadku przedpłaty, minimalną kwotą będzie 10 złotych . To największy minus tej opcji.
Po zaparkowaniu w strefie swojego auta należy:
1. Uruchomić parkowanie za pomocą aplikacji mobilnej - wcześniej wybierając miasto Tarnów (dostępna jest także Świdnica) oraz strefę normalną lub całodzienną (koszt 17 złotych)
2. Zadzwonić na numer telefonu 222-700-100 z zarejestrowanego wcześniej w systemie aparatu i postępować zgodnie z instrukcjami tam podawanymi. (uruchomić i zakończyć parkowanie można z dowolnego numeru telefonu, ale wtedy będzie nam potrzebny PIN otrzymany podczas rejestracji)
3. Można także wysłać sms o treści: „Pango start miasto [nazwa miasta] strefa [symbol strefy]”. Zakończ parkowanie wysyłając z zarejestrowanego w systemie Pango telefonu komórkowego pod numer 4321 SMSa o następującej treści: „Pango stop”.
Bartek Maziarz/pango.pl
Komentarze (0)
Najnowsze
-
21:57
Jakie obywatelstwo mają ukraińskie dzieci urodzone w Polsce?
-
20:37
Samochody kontra rowery na wąskich drogach w Krakowie. Ekspert: kontraruch to jedno z najlepszych rozwiązań
-
19:48
Wisła gra o przełamanie. Relacja LIVE
-
17:54
Jakie kosmetyki do golenia na prezent dla mężczyzny? Kompletujemy idealny zestaw
-
16:58
"Brundibár" Hansa Krásy w Filharmonii Krakowskiej
-
16:53
"Kontraruch" - problematyczny dla kierowców i rowerzystów w Krakowie, nie dla urzędników
-
16:26
Noc Księgarń już 4 października!
-
15:50
Siłaczki w w Kamienicy Hipolitów
-
15:10
W 85. rocznicę Powstania Polskiego Państwa Podziemnego uczestnicy operacji Feniks i Gryf opowiadają o służbie
-
15:09
Kapsuła czasu z relikwiami ponad 40 świętych wróciła na wawelską wieżę zegarową
-
14:19
Poważne tarcia wewnątrz bocheńskiej PO. "Obserwujemy próbę sił"
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze