Wydawanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Żabna opóźniło się, bo wpłynęło ponad 170 pytań od mieszkańców i firm, na które urząd musiał odpowiedzieć. Ostatecznie decyzja została wydana przez urząd miasta w Żabnie i Zarząd Dróg Wojewódzkich będzie mógł ogłaszać przetarg.

Burmistrz Tomasz Kijowski podkreśla, że przy budowie planowanej obwodnicy nie przewidziano wyburzeń żadnych domów.

Burzymy jedną stodołę, burzymy jedną altanę. Przechodzi blisko domów, ale nie musimy nic burzyć. Są protesty mieszkańców, do których działek będzie przylegać obwodnica. Wariant optymistyczny to rozpoczęcie prac w 2026 roku.

Wcześniej jednak Zarząd Dróg Wojewódzkich musi znaleźć około 140 milionów złotych na budowę prawie 6 kilometrów obwodnicy Żabna.

Planowana obwodnica Żabna w wariancie B preferowanym przez inwestora rozpoczyna się na rondzie przy wjeździe do Żabna od strony południowej. Następnie proponowana trasa przecinałaby drogi gminne, w tym ul. Józefa Piłsudskiego, dalej przebiegałaby po zachodniej stronie linii kolejowej numer 115 Tarnów - Szczucin oraz po zachodniej stronie rzeki Żabnica. Planowana obwodnica przecina drogi gminne w tym Sieradzką oraz drogę wojewódzką 975 na ulicy Warszawskiej. Kończyłaby się na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką numer 973.