Jak podkreślają kolejarze, stacja w Woli Rzędzińskiej jest największą między Tarnowem i Dębicą. W tej chwili są tam dwa perony, przy których pociągi zatrzymują się tylko po jednej stronie.

Po rozbudowie peronów pociągi będą się zatrzymywały po obu stronach. Dodatkowe miejsca zatrzymywania się pociągów ułatwią obsługę podróżnych, pozwolą oddzielić ruch dalekobieżny od aglomeracyjnego. Efektem będzie lepsza przepustowość stacji i sprawniejsze przejazdy pociągów na trasie Kraków - Medyka


- wyjaśniała Dorota Szalacha z zespołu prasowego Polskich Linii Kolejowych.

Rozbudowa stacji kolejowej w Woli Rzędzińskiej ma się rozpocząć w połowie roku i zakończyć pod koniec przyszłego roku.

Prace będą kosztowały prawie 7 milionów złotych i mają być finansowane w ramach Krajowego Planu Odbudowy i projektu "Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych - etap I".