Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Czekano na to 11 lat. Otwarto nowy łącznik A4 z Mościcami

W piątek o godzinie 15 otwarto nowy łącznik autostrady z tarnowskimi Mościcami. Od otwarcia autostrady do Tarnowa, czyli od 11 lat - po zjeździe na węźle w Wierzchosławicach, kierowcy w drodze do tarnowskich Mościc przejeżdżają przez centrum miejscowości oraz wąską osiedlową uliczkę w Ostrowie. Powstały na wprost zjazdu z A4 nowy łącznik oraz most na Dunajcu uprości tę trasę i pozwoli odetchnąć z ulgą mieszkańcom. W czwartek inwestycje odebrał Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego - podkreśla wicemarszałek województwa małopolskiego Józef Gawron.

Fot. Paweł Topoloski

Inwestycja tak ważna dla Tarnowa i całego regionu tarnowskiego dobiegła końca. Dokonane odbiory potwierdziły najwyższą jakość wykonanych prac. I przeprawa mostowa i wszystkie elementy: ronda, węzły, połączenia drogowe zostały wykonane. I to jest właśnie ten moment, że oddajemy to rozwiązanie komunikacyjne do użytku. Kierowcom, pasażerom, przejeżdżającym do Strefy Aktywności Gospodarczej, ale przecież i do tarnowskich Azotów dopuszczamy możliwość szybszego i łatwiejszego zjechania z autostrady A4. Jest to także ułatwienie dla mieszkańców tej części regionu tarnowskiego. Życzymy, żeby ta inwestycja służyła wszystkim na nowy 2024 rok

- przekonuje wicemarszałek Józef Gawron.

Budowa nowego łącznika autostrady A4 z tarnowskimi Mościcami rozpoczęła się we wrześniu 2021 roku. Początkowo wprawdzie zakładano, że prace zakończą się w połowie tego roku, ale szybko okazało się to trudne do wykonania i nowym terminem była właśnie końcówka roku. Nowa droga i ponad 800-metrowy na Dunajcu kosztowały ponad 155 milionów złotych. To jedna z największych i najdroższych inwestycji województwa małopolskiego w ostatnich latach. Większość pieniędzy pochodziła z dofinansowania unijnego, dlatego tym bardziej prace musiały się skończyć w tym roku.

Inwestycja nie tylko, że bardzo potrzebna, ale też skomplikowana pod względem technologicznym. Przeprawa mostowa na Dunajcu, o długości, która jest rekordowa jeśli popatrzymy na inne mosty tego typu konstrukcji w Polsce. Jest też takim dowodem naszej myśli technicznej i sprawności wykonawczej firm, które zrealizowały to trudne zamówienie. Przetrzymaliśmy również wszystkie problemy, które po drodze się pojawiały. Związane z inflacją, ze wzrostem cen materiałów, głównie stali. I doprowadziliśmy tę inwestycję do tak pozytywnego finiszu. Jest to radość nasza, wykonawcy, inwestora, ale przede wszystkim radość wszystkich mieszkańców regionu tarnowskiego, którzy poprzez to rozwiązanie mają dużo lepsze połączenie komunikacyjne z autostradą A4, a przez to z całą Polską i Europą

- dodaje wicemarszałek Gawron.

Autor:
Bartłomiej Maziarz

Opracowanie:
Agata Ciechanowska

Wyślij opinię na temat artykułu

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Dodaj komentarz



Zobacz także

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię