- To jest efekt pewnego kompromisu. Były to uzgodnienia z pracownikami urzędu. Zrobiliśmy także analizę, w jakich godzinach w przeszłości urząd był odwiedzany przez mieszkańców. Z naszych takich badań wynikało, że w zasadzie do tej godziny 16:30 jest największe zainteresowanie załatwieniem spraw w urzędzie. Generalnie później mieszkańcy już nie przechodzili. Musimy także brać pod uwagę koszty utrzymania budynków, a do godziny 16:30 było największe obłożenie - wyjaśnia w rozmowie z Radiem Kraków sekretarz miasta Tarnowa, Krystian Krawczyk.
Początkowo tarnowscy urzędnicy zapowiadali powrót do wydłużonych godzin pracy w poniedziałki od kwietnia, później od maja, a w praktyce stanie się to dopiero od czerwca. Jak wyjaśnia sekretarz miasta Tarnowa, miasto czekało ze zmianą regulaminu pracy na dwukrotne nowelizacje kodeksu pracy. Chodziło o to, żeby nie zmieniać regulaminu po każdej z kolejnych nowelizacji.
Natomiast już od kwietnia, tarnowski magistrat wprowadził możliwość odbierania awizowanych urzędowych pism w poniedziałki do 16:30 przy ulicy Nowej.
Pierwszym poniedziałkiem z dłuższymi godzinami pracy w Urzędzie Miasta Tarnowa będzie 5 czerwca. Do dłuższych godzin pracy, po okresie oszczędności energii, już od 11 kwietnia powrócił natomiast Urząd Miasta Krakowa, który co do zasady codziennie pracuje do 18.
W poniedziałki nieco dłużej, bo od 9:30 do 16:30 pracuje już Urząd Gminy Tarnów. Jak przekonuje sekretarz Gminy Tarnów Aneta Błyskal, jest to dobrze odbierane przez mieszkańców. "Jest część osób, które w tych godzinach korzystają z urzędu. Czasem dzwonią, żeby dopytać, czy jak przyjdą po 16:00, będziemy dostępni i pracownicy im pomogą załatwić sprawę" - podkreśla.
Z kolei w Starostwie Powiatowym w Brzesku w środy Wydział Komunikacji i Transportu pracuje od 8 do 16:45. Natomiast cały Urząd Miasta Brzeska we wtorki pracuje od 7:30 do 16:30. Urząd Miasta Dąbrowa Tarnowska pracuje w poniedziałki od 8 do 16.
Wydłużonych godzin pracy nie stosuje Starostwo Powiatowe w Tarnowie, które w każdym dniu pracuje od 7 tylko do 15.