Miasto kilkanaście lat temu nie dopilnowało kolejarzy, którzy remontowali wiadukt i zostały pod nim dwa pasy ruchu, podczas gdy przed i za wiaduktem są cztery.

Żeby umożliwić poszerzenie przejazdu pod wiaduktem, zostaną zlikwidowane chodniki. Powstanie też podwieszona pod mostem kładka pieszo rowerowa.

Jest to rozwiązanie dużo bezpieczniejsze dla pieszych. W zamkniętym tunelu, jakim jest przejazd pod wiaduktem kolejowym, piesi są narażeni na bliską odległość pojazdów, które poruszają się z różną prędkością. Wyprowadzenie ruchu pieszych poza wiadukt kolejowy zwiększa bezpieczeństwo

- mówi Wojciech Więckowski prezes firmy, która remontuje także ulicę Tuchowską w Tarnowie.

Jest dofinansowanie na Jest dofinansowanie na "wąskie gardło" na Lwowskiej. Prace jeszcze w tym roku?

Więckowski zapewnia, że ulica Lwowska pod wiaduktem powinna zostać rozbudowana do czterech pasów za rok.

W czasie prac ma zostać utrzymany ruch po jednym pasie w każdą ze stron.

Inwestycja kosztuje niespełna 22 miliony złotych, z czego 12 milionów to dotacja z Ministerstwa Infrastruktury.

Oferty na przebudowę drogi otwarto w lipcu ubiegłego roku. Firma Swietelsky pierwotnie nie została wybrana, ale odwołała się do Krajowej Izby Odwoławczej i ostatecznie wygrała przetarg.