Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie ma sobie nic do zarzucenia.

„Bariery linowe w trakcie uderzenia rozprowadzają energię uderzenia na cały odcinek. W efekcie, pojazd wyprowadzony jest na kierunek ruchu. To odpowiednie zabezpieczenie, bo podczas kolizji siły działają w kierunku przeciwnym do kierunku uderzenia pojazdu. Zamontowano je więc zgodnie z przepisami i sztuką” – przekonywała w rozmowie z Radiem Kraków Sabina Stefańczyk z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Wypadek na DK nr 75. Droga przez kilka godzin była całkowicie zablokowana Wypadek na DK nr 75. Droga przez kilka godzin była całkowicie zablokowana

Do wypadku w Okocimiu koło Brzeska doszło, kiedy kierująca nissanem z niewyjaśnionych przyczyn zjechała na przeciwległy pas ruchu i zderzyła się z ciężarówką. Następnie w nissana wjechał samochód jadący za nim. Do szpitala została przewieziona kierująca nissanem oraz kierowca jednego z samochodów, w który uderzyła zerwana stalowa lina energochłonna. Po badaniu został zwolniony do domu.