Fot. GDDKiA
Chciałbym się z Państwem podzielić pewnym spostrzeżeniem. Jak wiadomo powstaje Północna Obwodnica Krakowa (POK) z czego kierowcy się bardzo cieszą. Ale:
Na stronie GDDKiA O/Kraków są zamieszczone szczegółowe plany PATRZ
Proszę szczególnie przyjrzeć się Węzłowi Modlnica (do pobrania także w załączniku tego artykułu)
Moje uwagi (spostrzeżenia) do tego projektu:
1. Pasy włączenia i wyłączenia w ciągu drogi ekspresowej powinny być realizowane odseparowaną jezdnią z ograniczeniem prędkości do 70 km/h., a nie na głównym pasie gdzie kilometr wcześniej jest zwężka z trzech do dwóch pasów.
2. Pas rozbiegowy w kierunku Nowej Huty powinien być jednocześnie początkiem trzeciego pasa (tak jest na węźle Balice 1 w kierunku Katowic).
3. Trzeci pas (prawy) od Nowej Huty powinien przechodzić w pas do skrętu w prawo na Olkusz (tak jest na węźle A4 Bieżanów jadąc od Wieliczki w kierunku Nowej Huty), a nie kończyć się kilometr przed węzłem.
Są to moje subiektywne spostrzeżenia i zachęcam Państwa do własnej analizy i może do dyskusji na forum. Jestem bardzo ciekaw opinii innych kierowców, bo może moje obawy są na wyrost. Ale jeżdżąc codziennie Południową Obwodnicą Krakowa widzę, co dzieje się w okolicach węzłów i stwierdzam, że na tak zaprojektowanym Węźle Modlnica będzie bardzo niebezpiecznie lub będzie powstawał zator spowodowany dużym natężeniem ruchu.
P.S.
Swoje uwagi oczywiście zgłosiłem do GDDKiA O/Kraków (bez punktu 3).
Wojciech
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze.
Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.