Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Kościuszko powalczy o mistrzostwo

  • Sport
  • date_range Czwartek, 2012.10.18 07:12 ( Edytowany Poniedziałek, 2021.05.31 06:56 )
Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak rozpoczynają rywalizację w Rajdzie Sardynii, przedostatniej rundzie samochodowych, rajdowych mistrzostw świata. Załoga LOTOS Dynamic Rally Team zajmuje przed tym rajdem 2. miejsce w stawce PWRC, mając ciągle szansę pokonania prowadzącego w klasyfikacji Meksykanina Benito Guerrę. W trakcie imprezy zawodnicy przejadą 16 odcinków specjalnych o łącznej długości ponad 306 km.

www.michalkosciuszko.com


W najbliższy weekend odbędzie się Rajd Sardynii będący przedostatnią rundą Mistrzostw Świata w sezonie 2012. Załoga LOTOS Dynamic Rally Team zajmując obecnie 2. miejsce w stawce PWRC powalczy o zwycięstwo z obecnym liderem klasyfikacji.
Oesy Sardynii są zróżnicowane i wymagające, poprowadzone w większości szybkimi i wąskimi drogami przebiegającymi częściowo po płaskim, częściowo po bardziej zróżnicowanym lesistym terenie, obfitującym w widowiskowe water splashe. Trasy są trudne, momentami przecinają je kamienne osuwiska, na których koleiny tworzą się już po pierwszym przejeździe. Fragmenty prowadzące po bardziej miękkim podłożu mogą z kolei być zagrożeniem w czasie obfitych opadów deszczu. Podobnie, jak w przypadku większości rajdów szutrowych, tak i w Rajdzie Sardynii trudność załogom na suchej nawierzchni będą sprawiać też chmury pyłu unoszące się nad trasą po przejeździe samochodów.
„Ostatnio na Sardynii startowałem 4 lata temu, więc praktycznie jest to dla nas nowy rajd. Zmienne o tej porze roku warunki pogodowe na pewno nie będą nam ułatwiały zadania na krętych i wymagających trasach Rajdu Sardynii.To dla nas przedostatnia w tym sezonie okazja do powalczenia o zwycięstwo z prowadzącym w naszej stawce Benito Guerrą. Będziemy musieli jechać bardzo szybko i bardzo precyzyjnie, bo zaplanowana trasa nie pozostawia miejsca na jakikolwiek błąd. Mam nadzieję, że nasze auto wytrzyma trudy sardyńskich szutrów, a nam dopisze szczęście w walce o kolejne punkty na drodze do tytułu Mistrza Świata.”– powiedział Michał Kościuszko.
W trakcie Rajdu Sardynii zawodnicy przejadą 16 odcinków specjalnych na dystansie 306,04 km oesowych. Po zapoznaniu i odcinku kwalifikacyjnym w regionie Gallura, w czwartek 18 października po południu załogi dwukrotnie przejadą usytuowany w pobliżu bazy rajdu w Olbii oes Terranova o długości 28,14 km. Piątkowe przejazdy skoncentrują się wokół serwisu w Sassami, a rozpoczną oesem Monte Lerno. Liczący 29,68 km długości odcinek obejmuje spektakularny Micky`s Jump. Po nim zawodnicy pojadą odcinki Castelsardo i Tergu-Osilo. Ten ostatni po raz pierwszy znalazł się w kalendarzu WRC. W sobotę zawodnicy pojadą trzy oesy poprowadzone przez tereny leśne: Monte Acuto, Coiluna i Monti di Ala. W niedzielę załogi przejadą dwa krótkie, bo liczące 8,24 km odcinki na terenach położonych na północny-zachód od bazy rajdu w Olbii. Tradycyjna meta w Porto Cervo planowana jest o godz. 12:45 czasu lokalnego w niedzielę, 21 października. Z powodów finansowych niedzielne zmagania nie obejmą w tym roku 50-kilometrowego odcinka specjalnego Monte Olia-Terranova.
Rajd Włoch (Sardynii) w kalendarzu WRC pojawił się w roku 1973, stając się i pozostając do dziś jednym z najważniejszych wydarzeń sezonu dzięki trudnym odcinkom gromadzącym rzesze fanów. Do roku 2004 baza rajdu znajdowała się w San Remo na wybrzeżu Morza Śródziemnego, a etapy prowadziły wąskimi i trudnymi górskimi drogami Ligurii oraz szutrowymi trasami Toskanii. W roku 2004 rajd przeniesiono na Sardynię, a jego bazę do Olbii, portowego miasta położonego na północy wyspy.
KN

Wyślij opinię na temat artykułu

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię