Zgodnie z uchwałą podjętą przez radnych podczas poniedziałkowej sesji województwo będzie mogło objąć 1,8 tys. udziałów w spółce o wartości nominalnej tysiąca zł każdy. Objęcie udziałów w podwyższanym kapitale zakładowym Kolei Małopolskich nastąpi według ich wartości nominalnej poprzez wniesienie wkładu pieniężnego w wysokości 1,8 mln zł.

Środki finansowe na realizację tego zadania będą pochodzić z tegorocznego budżetu województwa.

Koleje Małopolskie są jednoosobową spółką województwa Małopolskiego. Po podniesieniu kapitału zakładowego osiągnie on wartość 58,818 mln zł.

Jak wyjaśnił marszałek regionu Witold Kozłowski, samorządowy przewoźnik ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych inwestycji polegającej na budowie zaplecza serwisowego do obsługi pociągów w Krakowie.

Wskazał on, że dokapitalizowanie spółki w celu zabezpieczenia wkładu własnego na realizację planowanej inwestycji jest uzasadnione.

Według władz regionu budowa zaplecza serwisowego w Krakowie, które zajmie się obsługą pociągów własnych i innych przewoźników jest kluczowa dla województwa z uwagi na zapewnienie kompleksowej obsługi utrzymaniowo – serwisowej dla taboru kolejowego obsługującego połączenia na terenie województwa małopolskiego, jak również taboru kolejowego wjeżdżającego z innych województw.

„Celem działania jest wzmocnienie kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich tak, aby zwiększyć wykorzystanie transportu kolejowego w Małopolsce” - oceniono.

W grudniu zeszłego roku Koleje Małopolskie ogłosiły przetarg mający wyłonić wykonawcę, który w systemie „zaprojektuj i zbuduj” postawi dwukondygnacyjną halę napraw z częścią biurowo-socjalną i warsztatowo-magazynową. Obiekt powstanie w okolicy ul. Składowej w pobliżu Dworca Kraków Główny, na terenach wydzierżawionych od PKP.

Hala o wymiarach ok. 140 na 35 m wyposażona będzie w niezbędne urządzenia do kompleksowej obsługi utrzymaniowo - serwisowej pociągów regionalnych. Na miejscu będą wykonywane m.in. naprawy bieżące i te związane z awariami taboru, a także okresowym ich przeglądem. Powstanie też myjnia.

W przetargu wpłynęły cztery oferty - najtańszą przedstawiło konsorcjum Budimex i KZN Rail – opiewa ona na blisko 91 mln zł brutto. Kolejna jest propozycja konsorcjum Strabag i Krakowskich Zakładów Automatyki za prawie 115,6 mln zł brutto. Najdroższe oferty opiewają kolejno na 130,8 mln zł brutto i 153,7 mln zł brutto. Wszystkie propozycje przekraczają założony budżet inwestycji, bo zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia 85,5 mln zł brutto.

Zgodnie z planami inwestycja ma zostać zrealizowana do połowy 2021 r. Ma ona zapewnione finansowanie z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020. Resztę stanowić będzie wkład z budżetu regionu i środki własne przewoźnika.

Zaplecze techniczne będzie obsługiwać pociągi kupione przez samorząd województwa, które wykorzystywane są do realizacji połączeń regionalnych zarówno przez Koleje Małopolskie, jak i Przewozy Regionalne.

Spółka samorządowa Koleje Małopolskie wozi pasażerów od grudnia 2014 r. D końca ub.r. firma przewiozła ponad 20 mln pasażerów.

 

Bądź na bieżąco. Relacje z regionu i kraju w Radiu Kraków 


 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.

 

(PAP/sp)