Więcej małopolskich tras w rządowym planie budowy dróg krajowych. Jak poinformował marszałek Marek Sowa, zapewnione finansowanie mają m.in.: "Sądeczanka" od Brzeska do Nowego Sącza, druga część obwodnicy Skawiny, węzeł w Poroninie przy Zakopiance i obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej. Zdaniem marszałka oznacza to, że wszystkie te trasy na pewno powstaną do 2023 roku.
To jedna z najważniejszych planowanych tras dla mieszkańców południowo-wschodniej części Małopolski. Ma połączyć autostradę A4 z Nowym Sączem. Jej powstanie pomogłoby w ściąganiu inwestorów, ale też turystów: dojazd z Krakowa do Nawojowej czy Piwnicznej skróciłby się bowiem o kilkadziesiąt minut.
- Zgodnie z zapowiedzią pani premier, przebudowa drogi krajowej numer 75 będzie przebiegała na pełnym odcinku od Brzeska do Nowego Sącza, czyli szerzej niż to było ujęte w kontrakcie regionalnym. Kluczowym elementem jest przygotowanie dokumentacji technicznych, które umożliwiają wejście na plac budowy. Sama realizacja jest mniej uciążliwa - mówi Sowa.
W ostatnich latach nasilił się konflikt między władzami lokalnymi a rządem o to czy, gdzie i kiedy trasa powstanie. Początkowo droga ta w ogóle nie trafiała do rządowych planów, później mówiono o budowie jedynie kilku jej odcinków. Dziś Marszałek Województwa Marek Sowa poinformował, że Sądeczanka w całości została wpisana do rządowego programu budowy dróg krajowych. Sowa przyznaje jednak, że do wbicia pierwszej łopaty na trasie Brzesko - Nowy Sącz jeszcze długa droga: gotowa na razie jest tylko koncepcja, brakuje podstawowej dokumentacji, w tym decyzji środowiskowych.
Kolejna część obwodnicy Skawiny
Droga ta ma rozwiązać trwający od co najmniej 20 lat problem ogromnego natężeniu ruchu w Skawinie, miejscowości, która leży na trasie Kraków - Oświęcim. Do niedawna codziennie rano i popołudniu tworzyły się tam gigantyczne korki, które paraliżowały centrum miasta. Sytuacja poprawiła się, po tym jak w ubiegłym roku oddano do użytku pierwszą część obwodnicy Skawiny: żeby miasto zostało całkowicie odciążone od ruchu samochodowego, konieczna jest budowa kolejnej części tej trasy.
Węzeł w Poroninie
Na liście inwestycji, która dołączyły do rządowego programu budowy dróg jest też węzeł w Poroninie. Ma on rozładować korki na trasie Zakopane - Nowy Targ: z małopolskich "nowicjuszy" na liście rządowego programu budowy dróg ta inwestycja jest najbardziej zaawansowana, jej powstanie jej więc najbardziej prawdopodobne. Budowa ma ruszyć w przyszłym roku.
W sumie na rządowej liście budowy dróg jest teraz sześć inwestycji: oprócz wymienionych trzech nowych są też wschodnia obwodnica Krakowa (jest już w budowie), zakopianka między Lubniem a Rabką (ogłoszone zostały przetargi) i S7 między Krakowem a granicą z województwem świętokrzyskim (ogłoszone przetargi, ma być finansowana z "oszczędności na innych przetargach"). Z tras o które zabiega małopolska pozostaje jeszcze północna obwodnica Krakowa - na razie nie jest nawet na rządowej liście rezerwowej.
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z
opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 –
recepcja), a także na nasz profil na
Facebooku oraz
Twitterze
Radio Kraków informuje,
iż od dnia 25 maja 2018 roku wprowadza aktualizację polityki prywatności i zabezpieczeń w zakresie przetwarzania
danych osobowych. Niniejsza informacja ma na celu zapoznanie osoby korzystające z Portalu Radia Kraków oraz
słuchaczy Radia Kraków ze szczegółami stosowanych przez Radio Kraków technologii oraz z przepisami o ochronie
danych osobowych, obowiązujących od dnia 25 maja 2018 roku. Zapraszamy do zapoznania się z informacjami
zawartymi w Polityce Prywatności.