W Krakowie, w miejscach gdzie będą przebywać pielgrzymi, pojawi się 60 billboardów w językach polskim i angielskim oraz tyle samo niestandardowych citylightów z efektem lustra, dzięki którym każdy będzie mógł zobaczyć swoje odbicie obok postaci ojca Leona Knabita i wykonać wspólne zdjęcie.

Reklama będzie prezentowana także na kilkunastu tramwajach i autobusach jeżdżących po Krakowie. Kampania outdoorowa obejmie swoim zasięgiem całe województwo małopolskie – billboardy będą zlokalizowane w 19 miastach regionu (Brzesku, Bochni, Chrzanowie, Dąbrowie Tarnowskiej, Gorlicach, Limanowej, Miechowie, Myślenicach, Nowym Sączu, Nowym Targu, Olkuszu, Oświęcimiu, Proszowicach, Suchej Beskidzkiej, Tarnowie, Wadowicach, Wieliczce, Zakopanem, Skawinie).

Powstał też 30-sekundowy telewizyjny spot promocyjny, który pokaże Małopolskę jako region zachwycający pięknem krajobrazu, ale również pełen energii, siły i motywacji. W spocie wystąpią mieszkańcy regionu, którzy w zaskakujący sposób udowodnią, że właśnie w Małopolsce można odnaleźć młodość ducha, odwagę do przełamywania schematów i realizowania swoich pasji.

W związku z tym, że kampania kierowana jest przede wszystkim do ludzi młodych, wiele działań promocyjnych będzie prowadzonych w internecie. Na oficjalnym facebookowym fanpage’u Małopolski przygotowano, po polsku i angielsku, posty z wybranymi cytatami ojca Leona Knabita w małopolskim kontekście.

Na pielgrzymów czekają także materiały video, akcje specjalne i konkursy. Komunikacja prowadzona jest w dziewięciu oficjalnych językach ŚDM (angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, włoski, portugalski, rosyjski, ukraiński i polski) na wszystkich fanpage’ach językowych ŚDM. Kampania będzie prowadzona także na Snapchacie, Instagramie i YouTube.

Aby pielgrzymi, którzy przyjadą na Światowe Dni Młodzieży do Małopolski, nie zapomnieli o regionie, w punktach informacyjnych ŚDM będą czekać na nich wyjątkowe upominki – koronki do Miłosierdzia Bożego wykonane z czerwonych paciorków, nawiązujących do małopolskiego symbolu korala.

Koncepcja kampanii została opracowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. „Już za miesiąc przybędą tu setki tysięcy młodych ludzi z całego świata, aby spotkać się z Ojcem Świętym podczas Światowych Dni Młodzieży. Jesteśmy dumni, że to niezwykłe wydarzenie może odbywać się właśnie w Małopolsce. Mam nadzieję, że młodzi pielgrzymi czas spędzony u nas wykorzystają też po to, żeby lepiej poznać nasz region i się nim zachwycić” – mówi marszałek Jacek Krupa.

Ojciec Leon Knabit urodził się w 1929 r. w Bielsku Podlaskim. Był przeorem opactwa w krakowskim Tyńcu. Zajmuje się publicystyką, wydaje książki związane z wiarą, filozofią, historią. Ojciec Leon cieszy się ogromną sympatią wśród młodzieży, słynie z otwartości i poczucia humoru.

 

Radio Kraków oficjalnym partnerem medialnym ŚDM 2016:

 

(PAP/ko)