Gospodarstwa domowe otrzymają faktury za prąd wraz z użytecznym podsumowaniem,
w którym znajdą tylko najważniejsze dla nich informacje o swoim rozliczeniu. Już w czerwcu TAURON zaprezentuje jednak całkowicie nową, czytelniejszą fakturę dla gospodarstw domowych, którą klienci otrzymają jeszcze w tym roku.
- Stawiamy na jasną i skuteczną komunikację z klientami we wszystkich sprawach związanych
z energią elektryczną. Sześć milionów naszych klientów to rdzeń biznesowy TAURON. Dostarczamy gospodarstwom domowym coraz więcej zielonej energii z własnych źródeł odnawialnych na lata, rozwijamy nowoczesne produkty oraz usługi, a także upraszczamy formalności. Wszystko to wynika z nowej, proklienckiej strategii Grupy i poprawia doświadczenie klienta korzystającego z naszej oferty
– mówi Magdalena Kulczyna, wiceprezes zarządu TAURON Sprzedaż.
Nowe podsumowanie zawiera kwotę do zapłaty, klarowne określenie terminów płatności, dostępne sposoby płatności oraz informację o typie odczytu, na podstawie jakiego wystawiono fakturę. W zarządzaniu domowym zużyciem energii przydatną jest również informacja o wielkości zużycia prądu w analogicznym okresie poprzedniego roku.
- Nowa, uproszczona faktura za prąd umożliwi naszym klientom szybkie i łatwe zrozumienie najważniejszych informacji rozliczeniowych. Chcemy tym samym zwiększyć satysfakcję klientów z obsługi. Rozpoczęliśmy już wysyłkę uproszczonych faktur do kilkuset tysięcy gospodarstw domowych i jednocześnie zapowiadamy pokazanie całkowicie nowej faktury już
w czerwcu. Docelowo chcemy, aby obok najważniejszych danych znalazły się na niej rekomendacje dotyczące wyboru optymalnej dla klienta taryfy i rozwiązań rozliczeniowych
– mówi Michał Mierzwa, wiceprezes zarządu TAURON Obsługa Klienta.
Faktura będzie prostsza w odbiorze, ale dla zainteresowanych nadal będą dostępne wszystkie szczegółowe informacje dotyczące rozliczenia. Klienci często szczegółowo analizują wszystkie składowe rozliczeń, dlatego TAURON zapewnia, że takie informacje zawsze będą dostępne.
Co ważne nowy wygląd faktury jest projektowany z udziałem klientów. Do tej pory klienci oceniali między innymi atrakcyjności podsumowania do faktury oraz identyfikowali kluczowe obszary wymagające zmian. Obecnie wszyscy klienci, którzy otrzymają nowe podsumowanie faktury mogą podzielić się opinią na temat dokumentu na stronie internetowej spółki.
Więcej o prostym rozliczaniu na tauron.pl/prostafaktura
Popularna zielona energia
Faktury będą coraz prostsze i coraz częściej będą dotyczyły rozliczania zielonej energii.
Jak pokazują dane, klienci coraz chętniej sięgają po prąd z odnawialnych źródeł energii.
W pierwszych miesiącach tego roku do 140 tysięcy wzrosła liczba gospodarstw domowych i firm korzystających z energii ze źródeł odnawialnych TAURONA w stałej cenie nawet na dziewięć lat.
- Wraz ze wzrostem mocy zainstalowanej w odnawialnych źródłach energii TAURONA, możemy oferować naszym klientom coraz większe wolumeny czystej energii w dobrej cenie. Chcemy tym samym ugruntować naszą pozycję wśród wiodących sprzedawców energii ze źródeł odnawialnych
– mówi Mariusz Purat, prezes zarządu TAURON Sprzedaż.
Gospodarstwa domowe mogą otrzymać w TAURONIE stałą cenę prądu aż na dziewięć lat trwania umowy, a firmy na pięć lat. Taki sposób zakupu energii, zdaniem ekspertów może zapewnić stabilność i przewidywalność kosztów energii elektrycznej w długim okresie.
Więcej o zielonej energii na lata na tauron.pl/nowaenergia
Łatwiejsze korzystanie z niższych cen prądu
Świadomi klienci, którzy dostosują swoje zużycie prądu do okresów, w których rynkowe ceny energii są niższe, mogą skorzystać w TAURONIE z tzw. umów z cenami dynamicznymi wraz z technologiami wspierającymi.
Umowy tego rodzaju umożliwiają rozliczanie się za energię według ceny uwzględniającej wahania cen na tzw. Rynku Dnia Następnego. W umowie tego rodzaju ceny zależą od cen energii na rynkach energii elektrycznej i są aktualizowane dla każdej godziny doby. Rozliczenie odbywa się na koniec miesiąca, według średnioważonej ceny wynikającej z profilu zużycia danego klienta.
Codzienne śledzenie cen giełdowych na dzień następny, w celu zaplanowania zużycia energochłonnych urządzeń jest wymagające, dlatego TAURON wprowadził technologiczne wsparcie dla gospodarstw domowych w tym zakresie. Domowy magazyn energii i system zarządzania energią mogą automatycznie kupować prąd w godzinach, gdy jest on najtańszy.
Te nowoczesne technologie, w sposób automatyczny zarządzą profilem zużycia podążając za cenami i efektywnie wykorzystają giełdowe minima cenowe, które coraz częściej pojawiają się w notowaniach rodzimej giełdy energii.
Zdaniem ekspertów energetycznych zmniejszenie osiągalnymi efektami automatycznego korzystania z cen dynamicznych może być zmniejszenie zużycia prądu w gospodarstwie domowym o ponad 20 procent i możliwość zakupu energii poniżej 50 gorszy za kilowatogodzinę.
Należy jednak pamiętać, że korzystanie z dynamicznych cen energii elektrycznej nie gwarantuje automatycznie obniżenia rachunków. Istnieje ryzyko, że przy braku efektywnego zarządzania zużyciem energii przez klienta w odpowiedzi na zmieniające się ceny, rachunek za energię może być wyższy niż zazwyczaj.
Więcej informacji o technologii wspierającej klientów korzystających z cen dynamicznych na tauron.pl/ceny-dynamiczne
Tańszy prąd dla firm
Małe i średnie przedsiębiorstwa, mogą również skutecznie obniżyć ceny prądu w swoich umowach. Dotyczy to przede wszystkim firm, które zawierały umowy kilkuletnie w 2022 i 2023 roku. To był okres nadzwyczajnie wysokich cen energii, w wyniku czego mniejsze firmy zostały objęte cenami ustawowymi.
Po zakończeniu mrożenia cen, firmy z tego segmentu mogą obecnie skorzystać z zagwarantowania sobie znacznie niższych cen, niż te które miały w dotychczasowych umowach.
- Przez ostatnie miesiące skontaktowaliśmy się z dziesiątkami tysięcy małych i średnich firm, które podpisywały wieloletnie umowy na prąd jeszcze w okresie wysokich rynkowych cen energii w latach 2022 i 2023. Zawarliśmy z nimi nowe umowy, oferując ceny niższe średnio
o 42 procent. W najbliższym czasie oferta niższych cen dotrze do kolejnych 20 tysięcy firm.
Nasza propozycja dla małych i średnich przedsiębiorstw zawiera nie tylko ofertę niższej ceny prądu na lata, ale również skorygowanie w dół ceny prądu od początku tego roku
- mówi Mariusz Purat, prezes zarządu TAURON Sprzedaż.
Co ważne, zawarcie umowy do 30 kwietnia br. obniży cenę prądu wstecznie i będzie obowiązywać od stycznia tego roku.
To mocno prokliencka oferta, ponieważ TAURONOWI zależy, aby klienci korzystali z rozwiązań stabilizujących ceny energii i opartych o aktualną sytuację rynkową.
Jak wskazują trendy małe i średnie firmy poszukują też gwarancji niezmienności ceny na długi czas. Tylko od początku tego roku blisko 10 tysięcy firm zakontraktowało energię ze źródeł odnawialnych TAURONA w stałej cenie na 5 lat.
Wszystkie firmy zainteresowane tańszą energią mogą skontaktować się z TAURONEM miedzy innymi poprzez formularz kontaktowy na stronie tauron.pl lub pod numerem 555 444 555
Ważny termin dla firm
TAURON przypomina również przedsiębiorcom, którzy korzystały z cen maksymalnych na energię elektryczną w drugim półroczu 2024 roku, że powinny złożyć u swojego sprzedawcy prądu tzw. Informację o pomocy publicznej. Wówczas ceny maksymalne za ten okres będą mogły być utrzymane. Firmy mają czas na złożenie niezbędnego dokumentu do 30 czerwca br.
- W szybki i prosty sposób przedsiębiorcy mogą wypełnić formularz Informacji o pomocy poprzez przystępny formularz internetowy. Warto złożyć dokument, bo dzięki temu ustawowa cena za prąd w drugim półroczu 2024 roku będzie mogła zostać zachowana dla firmy. Dodatkowo nasi eksperci przygotowali poradnik szybkiego wypełniania formularza, który jest dostępny na naszej stronie internetowej. Zachęcamy przedsiębiorców, aby nie zwlekali i składali dokumenty, wykorzystując pomocną instrukcję i interaktywny formularz online dostępne na naszej stronie internetowej
– mówi Daniel Iwan, rzecznik prasowy TAURON Sprzedaż.
Informację o pomocy łatwo przekazać poprzez:
-
formularz elektroniczny
-
pocztą na adres: TAURON Obsługa Klienta sp. z o.o. , ul. Lwowska 23, 40-389 Katowice lub osobiście, w wybranym punkcie obsługi klienta
Więcej informacji, w tym odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania na tauron.pl/pomoc