„Współpraca może istotnie przyczynić się do usprawnienia organizacji Światowych Dni Młodzieży” czytamy we wstępie do porozumienia. Archidiecezja Krakowska oraz Pracodawcy RP zgadzają się, że ŚDM to, oprócz wymiaru duchowego, także doskonała okazja do promocji polskiej gospodarki. Pracodawcy RP pragną wspierać to wydarzenie, jako społecznie użyteczne, współpracując w kwestiach organizacyjnych i promocyjnych.
- Polska gospodarka potrzebuje dobrej promocji, a Światowe Dni Młodzieży są dla nas okazją do promocji międzynarodowej i długofalowej – powiedział Andrzej Malinowski. Prezydent organizacji Pracodawcy RP wspomniał, „jak wiele drzwi otwarło się przed Polską, kiedy Polak został wybrany na Papieża”. Zapewnił, że kontakty wśród polskich pracodawców mogą wesprzeć organizację ŚDM w wielu aspektach logistycznych. – Dobra organizacja to podstawa skutecznego biznesu – dodał.
- Okazja do działania i promocji jest dobra, bo zainteresowanie Światowymi Dniami Młodzieży jest bardzo duże – stwierdził kardynał Stanisław Dziwisz. – Liczymy na obopólny zysk, Pracodawcy RP będą mieć przebicie na cały świat, bo przecież będą tu ludzie z całego świata. My będziemy wdzięczni za każda pomoc ze strony zrzeszonych w organizacji. Mamy nadzieję na rozwojową współpracę – podsumował Metropolita Krakowski.
Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej są organizacją ogólnopolską, zrzeszającą ponad 10 000 firm zatrudniających ponad 5 mln pracowników, reprezentującą wszystkie kluczowe sektory gospodarki.
Radio Kraków oficjalnym partnerem medialnym ŚDM 2016:
Mat. prasowe