Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Praca ZDMK w czasie koronawirusa

  • Inne
  • date_range Środa, 2020.04.08 15:01 ( Edytowany Poniedziałek, 2021.05.31 07:59 )
W związku z ogłoszeniem stanu epidemii w Polsce, praca urzędów uległa zmianie. Zmiany te nie ominęły Zarządu Dróg Miasta Krakowa. Jednostka po ogłoszeniu stanu epidemii zamknęła się całkowicie dla bezpośredniej obsługi klienta - od 16 marca br. w budynkach mogą przebywać jedynie jej pracownicy. Ten krok nie spowodował jednak zawieszania jej działalności – nadal można załatwiać sprawy – za pośrednictwem korespondencji tradycyjnej, elektronicznej, platformy e-PUAP oraz infolinii.

dyr. Marcin Hanczakowski - fot. ZDMK

- Aby zapewnić ochronę naszym pracowników – część z nich podjęła pracę zdalną, a Ci, którzy przebywają w budynkach, stosują się do wszelkich zaleceń mających na celu ochronę ich zdrowia oraz pozostałych osób – wprowadzono rotacyjny system zmianowy, w budynkach wszyscy mają dostęp do płynu dezynfekującego – podkreśla Marcin Hanczakowski, dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

W mieście zawieszony został pobór opłat i kontrole w Obszarze Płatnego Parkowania - od 16 marca br. do odwołania. Podjęto decyzję, że wszystkie ważne abonamenty zostaną przedłużone o taki okres, w jakim zawieszone ostatecznie będzie funkcjonowanie Obszaru Płatnego Parkowania.

Inspektorzy nadzorują prace remontowe i inwestycyjne, które są realizowane w mieście oraz przygotowują te, które mają się rozpocząć - głównie te w ramach bieżącego utrzymania dróg czy torowisk. Są w stałym kontakcie z wykonawcami i podejmują decyzje na bieżąco w zależności od potrzeb. Obecnie żadne z naszych zadań inwestycyjnych nie zostało przerwane, prace toczą się na Krakowskiej, Bieżanowskiej, Igołomskiej, Myślenickiej czy wzdłuż Kamieńskiego, gdzie budowana jest ścieżka rowerowa wraz z kładką pieszo-rowerową. W mieście ruszyły remonty dróg: Bronowickiej, Chodowieckiego, Mościckiego czy Bulwarowej. Intensywne prace serwisowe realizowane są na torowiskach w Nowej Hucie. Wykorzystaliśmy obecny poziom ruchu na ul. Opolskiej i na jej fragmentach położyliśmy nową nawierzchnię asfaltową – prace realizowaliśmy w ciągu dnia.

Do Zarządu Dróg Miasta Krakowa nadal można kierować wnioski i pisma, które są na bieżąco rozpatrywane przez przebywających na rotacyjnych dyżurach pracowników. Nie ma możliwości złożenia dokumentów na dziennikach podawczych czy bezpośredniej rozmowy, konsultacji z urzędnikiem, ale przy wejściach do budynków (w siedzibie głównej przy ul. Centralnej 53, w oddziale na os. Złotej Jesieni 14, w oddziale na ul. Reymonta 20) ustawione zostały skrzynki pocztowe, do których mogą one trafić. Korespondencja, zanim zostanie sprawdzona przez pracowników, przechodzi proces odkażania - w specjalnie przygotowanym do tego miejscu. Ograniczenie kontaktu z mieszkańcami – poprzez wdrożone rozwiązania - ma chronić ich oraz pracowników, którzy później mają kontakt z dokumentami.

Podobne ograniczenia pojawiły się w dziale, który zajmuje się zamówieniami publicznymi - pisemne oferty można składać za pośrednictwem poczty, kuriera lub do specjalnie przygotowanego pojemnika w siedzibie przy ul. Centralnej 53 (budynek A przy portierni). Dodatkowo, w związku z rządowymi ograniczeniami dot. liczby osób, podjęto decyzję, że przebieg spotkań związanych z otwarciem złożonych ofert będzie transmitowany on-line.

- W związku z epidemią koronawirusa założenia na ten rok na pewno ulegną zmianom - Kraków spodziewa się spadku dochodów, co będzie skutkowało zmianami w budżecie. Władze miasta pochylą się nad realizacją zadań budżetowych, a my dostosujemy się do tych decyzji – dodaje dyrektor Hanczakowski.

 

 

Artykuł sponsorowany:

Tematy:
Wyślij opinię na temat artykułu

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię