Fot. elements.envato.com
Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Firmowe strony internetowe mogą być pozycjonowane na wiele sposobów. Spośród nich wyróżniamy pozycjonowanie ogólnopolskie, które jest realizowane na terenie całego kraju, bez wskazania konkretnej lokalizacji oraz SEO lokalne, skupiające się na konkretnym obszarze – najczęściej jest to miasto lub województwo. Pozycjonowanie lokalne pozwala na skuteczne pozyskanie klientów z konkretnej miejscowości i zaprezentowanie im usług firmy. Jest to świetne rozwiązanie dla firm świadczących swoje usługi stacjonarnie, w danym mieście i w jego okolicach.
W przeciwieństwie do pozycjonowania ogólnopolskiego, jego lokalny odpowiednik koncentruje się wyłącznie na danym regionie. Zwiększa to skuteczność pozycjonowania, gdyż jest ono ukierunkowane na tych klientów, którzy najchętniej korzystają z usług lokalnych przedsiębiorstw. SEO lokalne jest dopasowane do potrzeb biznesów stacjonarnych, które chcą reklamować swoją działalność w sieci. Korzystają z niego z sukcesem m.in. kwiaciarnie, hotele, restauracje, firmy budowlane, salony beauty, fryzjerzy, prywatne kliniki, stacjonarne sklepy z różnym asortymentem, serwisy samochodowe i wiele innych firm, które łączy stacjonarny charakter świadczonych usług.
Fot. elements.envato.com
Jak w praktyce wygląda pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne jest skierowane do użytkowników wyszukiwarki z danego obszaru. W związku z tym standardowe frazy informujące o świadczonych przez firmę usługach, muszą zostać uzupełnione o dodatkowy człon – najczęściej jest to nazwa miasta lub województwa. Bardzo ważnym elementem pozycjonowania lokalnego jest także wizytówka Google Moja Firma, która musi być prawidłowo uzupełniona w aktualne dane dotyczące firmy (jej nazwę, adres, nr telefonu, adres strony internetowej, wskazówki dotyczące dojazdu itp).
Optymalizacji powinna zostać poddana także strona www firmy. Na każdej podstronie powinny zostać umieszczone meta dane, uzupełnione dodatkowo o nazwę lokalizacji. Warto pamiętać o dodawaniu nazwy miejscowości lub województwa w treściach, które są dostępne na stronie. Na przykład, firma specjalizująca się w pozycjonowaniu stron w Krakowie, powinna zadbać o obecność na swojej stronie www takich fraz, jak m. in. „pozycjonowanie stron Kraków”, „pozycjonowanie Kraków” oraz „pozycjonowanie małopolskie”, jeśli świadczy usługi dla klientów z całego województwa.
W pozycjonowaniu lokalnym ważną rolę odgrywa także link building. Linki powinny mieć naturalny charakter, lecz treści odsyłające czytelników do strony www warto publikować głównie w lokalnych serwisach, na których goszczą osoby z konkretnego miasta lub regionu. Ciekawym sposobem na link building jest także udzielanie się na aktywnych lokalnych forach publicznych, tworzenie artykułów gościnnych na serwisy regionalne, a także uzupełnianie danych w lokalnych katalogach firm.
Więcej informacji o pozycjonowaniu lokalnym znajdziesz na stronie DevaGroup - pozycjonowanie Kraków.