"Przetarg został rozstrzygnięty i obecnie jesteśmy na etapie podpisywania umów ramowych, które planujemy podpisać z czterema producentami. Umowa ramowa będzie obowiązywać 36 miesięcy od dnia jej podpisania" - przekazało PAP biuro prasowe Polregio.
Wyjaśniono, że przez ten okres wykonawcy związani umową ramową będą składać oferty na określoną liczbę pojazdów. O tym, u którego z producentów zostanie zamówiony pojazd, rozstrzygać ma aukcja elektroniczna. To na jej podstawie zawierane będą umowy w sprawie konkretnego zamówienia.
Oferty w przetargu złożyły cztery firmy: Stadler Polska z ceną w wysokości 10 mld 897 mln 405 tys. 514,40 zł brutto, Newag z ceną 10 mld 757 mln 334 tys. zł brutto, Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz z ceną 9 mld 940 mln 650 tys. 285 zł brutto i H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych z ceną w wysokości 7 mld 158 mln 630 tys. 996 zł brutto.
Przetarg na dostawę do 200 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Polregio ogłosiło w maju ubiegłego roku. Jak podawano wówczas w ogłoszeniu zamówienia, dostawa ma dotyczyć maksymalnie 60 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych posiadających od 130 do 160 miejsc siedzących i maksymalnie 140 sztuk w wersji z minimum 210 miejscami siedzącymi.
Pociągi mają osiągać prędkość 160 km/h i będą wyposażone w klimatyzację oraz wi-fi dla pasażerów.
Polregio to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce. Udział firmy w rynku wynosi około 27 proc. Większościowym udziałowcem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu.