Łącznica eliminuje konieczność zmiany kierunku jazdy pociągów na stacji Kalwaria Zebrzydowska – Lanckorona, dzięki czemu podróż z Krakowa do Wadowic, Andrychowa czy Bielska-Białej będzie krótsza o 11 minut – powiedziała Szalacha.
Inwestycja w Kalwarii Zebrzydowskiej objęła budowę 500-metrowego odcinka toru na nowym nasypie. Połączył on dwie linie kolejowe: nr 97 Skawina - Żywiec i nr 117 Kalwaria Zebrzydowska - Lanckorona – Bielsko-Biała. Rozbudowano też most nad ciekiem wodnym.
Dorota Szalacha poinformowała, że prace kosztowały blisko 23 mln zł netto. Budowa łącznicy to część modernizacji linii kolejowych 97, 98 i 99 na odcinku od Skawiny przez Sucha Beskidzka i Chabówkę do Zakopanego. Jest on współfinansowany z funduszy UE. Całość kosztuje ponad 150 mln zł.
W tym rejonie PKP PLK, oprócz budowy łącznicy w Kalwarii Zebrzydowskiej, zrewitalizowały — kosztem 129 mln zł netto — linię 117 od Kalwarii Zebrzydowskiej - Lanckorony przez Wadowice do granicy z województwem śląskim. Położono nowe tory i sieć trakcyjną. Powstał między innymi nowy przystanek w Wadowicach, a także zmodernizowano perony w Andrychowie, Choczni i Choczni Górnej oraz Inwałdzie. Powstała też mijanka w Barwałdzie Średnim