Tory będą częściowo poprowadzone po nowym śladzie, co zwiększy prędkość pociągów do 160 kilometrów na godzinę. Na stacji Limanowa powstaną dwa nowe perony z wiatami, ławkami i systemem informacji pasażerskiej - mówi Piotr Hamarnik rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych oddział w Krakowie:

Nowe perony, które będą dostosowane do najnowocześniejszych standardów kolejowych: będą odpowiedniej wysokości, by było łatwo wsiadać i wysiadać z pociągów. Pomiędzy tymi peronami będzie przejście podziemne. Cała linia kolejowa będzie wybudowana w nowym śladzie, a więc powstaną estakady, mosty kolejowe, wiadukty i co ważne - zamienimy przejazdy kolejowo-drogowe, które obecnie są w poziomie szyn, na rozwiązania bezkolizyjne. Powstaną nowe drogi, chodniki.



Koszt inwestycji to 273 miliony złotych. Stacja ma zostać oddana pasażerom za 2 lata.


Przebudowa stacji Limanowa to kolejny etap modernizacji linii kolejowej 104 Chabówka-Nowy Sącz, która jest częścią projektu Podłęże-Piekiełko. W tym momencie prace budowlane prowadzone są na czterech fragmentach linii. Inwestycja ma zostać zakończona w 2029 roku. Połączy ona Kraków z Podhalem i Sądeczczyzną. Najszybsze pociągi przejadą z Krakowa do Nowego Sącza w godzinę, a do Zakopanego 90 minut.