- Już przesłałem do ministerstwa infrastruktury i Generalnej Dyrekcji swój sprzeciw. Nie zgadzam się z tym wariantem, ponieważ przebiega górami, łączy się z budową mostu przez rzekę Łososina, która objęta jest programem Natura 2000. Dodatkowo ingeruje częściowo w lotnisko, dyskwalifikując w przyszłości jego funkcjonowanie" – mówi w rozmowie telefonicznej z Radiem Kraków wójt Stanisław Golonka.*

Ostateczny wariant przebiegu drogi szybkiego ruchu z Brzeska do Nowego Sącza ma zostać zaprezentowany za kilka tygodni. "To droga - okno na świat. Pieniądze na jej budowę nie są tu barierą. Dla niej barierą są procedury przygotowawcze. To szerokie uzgodnienia w sferze środowiska, projektowania, uzgodnienia ekonomiczne. Czy będzie kosztowała półtora miliarda zł, czy 2,5 mld, ile będzie wiaduktów, czy będzie tunel - to wszystko jest na razie uzgadniane" - tłumaczy wiceminister Wiesław Janczyk.

Do 2019 roku mają zostać przygotowane dokumenty środowiskowe. Następnie powstanie projekt, a początek budowy planowany jest w 2022 roku.

 

*Raport z proponowanego przebiegu Sądeczanki dostępny jest w załączniku tego artykułu.

 

 

 

(Bartosz Niemiec/ew)