Po Krakowie i Tarnowie również w Nowym Sączu pojawi się bilet elektroniczny.

-Od 1 grudnia bilety okresowe MPK zastąpi bilet elektroniczny, a w pierwszym kwartale przyszłego roku zmiana będzie dotyczyć również biletów jednorazowych - poinformował dzisiaj prezes MPK Andrzej Górski.

Bilet elektroniczny jest kartą zbliżeniową co oznacza, że aby z niej skorzystać wystarczy ją zbliżyć do odpowiedniego urządzenia, które ją odczyta (np. kasownik, terminal w punkcie sprzedaży biletów).
E-bilet ma format tradycyjnej karty bankomatowej. Będzie dostępny w dwóch wersjach: imiennej ze zdjęciem i uprawniającej do ulg oraz na okaziciela bez zdjęcia, przeznaczonej dla wielu użytkowników i nie uprawniającej do ulg.
- Na awersie karty imiennej jest umieszczone zdjęcie, imię i nazwisko użytkownika oraz numer identyfikacyjny karty. Wewnątrz karty znajduje się elektroniczny układ pamięciowy, na którym zapisywane są dane użytkownika karty, jego uprawnienia do ulg oraz środki pieniężne mówi prezes Andrzej Górski.
-Wydanie biletu imiennego jest bezpłatne, natomiast przy odbiorze biletu na okaziciela trzeba będzie zapłacić kaucję w wysokości 10 złotych- dodaje Górski.

E-bilet można doładować w Punktach Obsługi Klienta MPK oraz w wielu Punktach Doładowań usytuowanych na terenie Nowego Sącza. Jednorazowe doładowanie takiego biletu to koszt minimum 5 złotych.

Jak przekonuje prezes sadeckiego MPK Andrzej Górski wprowadzenie e-biletów przyniesie pasażerom sporo korzyści. Podróżni nie będą musieli, między innymi, wozić ze sobą dokumentów uprawniających do ulg bo takie informacje zostaną wpisane w elektroniczny bilet.

Na początku równolegle z e-biletem będzie funkcjonował bilet tradycyjny. Aby jednak zachęcić sądeczan do korzystania z biletów elektronicznych ich cena będzie konkurencyjna w stosunku do papierowych o 20 groszy. Posiadacze e-biletu logując się przy wejsciu do autobusu i wylogowując przy wyjściu za przejazd zapłacą 2 złote 30 groszy, a nie 2,50 zł.

Szczegóły dotyczące nowej usługi można znaleźć na stronie www.mpk.nowysacz.pl

Punkty Obsługi Klienta :



•Zajezdnia MPK , ul. Wyspiańskiego 22

•Rynek 22(wejście od ul. Piotra Skargi)

•DworzecAutobusowy MPK, ul. Aleja Batorego 92

Agata Wolak