To ważny dzień dla Zakopanego - od dzisiaj czynna jest po remoncie część nowej stacji kolejowej. Jednocześnie właśnie od 22 grudnia PKP po trwającej z przerwami kilkuletniej modernizacji kolejowej zakopianki wznowił ruch pociągów pomiędzy Krakowem a Zakopanem. Pierwsze pociągi pasażerskie przyjechały do stolicy Tatr dzisiaj rano, choć z prawie godzinnym opóźnieniem. Mimo to pasażerowie byli zadowoleni, że mogli przyjechać właśnie pociągiem, a nie zatłoczoną zakopianką i wysiąść już na nowym dworcu w centrum Zakopanego.
Cieszę się, że w końcu jestem w Zakopanem. Z Gdyni do najpiękniejszego miasta w Polsce. Wolałam jechać pociągiem, bo jest przyjemniej. Jest wygodnie i można było się zdrzemnąć
- mówią pasażerowie pociągu.
Modernizacja trasy kolejowej pomiędzy Krakowem i Zakopanem obejmowała nie tylko wymianę torowiska, ale i poprawiono bezpieczeństwo na wielu przejazdach, montując dodatkowe urządzenia. Zmodernizowano wiele stacji PKP i perony co poprawia komfort dla pasażerów. Obecnie po przeprowadzonych pracach czas podróży pomiędzy Krakowem a Zakopanem ma się skrócić do 2 godzin i 30-40 minut.
crop_free
1
/ 8
Po okresie zimowym w planach jest dokończenie pozostałych robót m.in. na stacji Zakopane. Obejmą one nawierzchnię na peronach, montaż wiat oraz prace wykończeniowe i porządkowe.
„Zrealizowano już zasadniczą część robót, umożliwiającą przed świętami wznowienie ruchu kolejowego i dojazd pociągiem do końcowej stacji Zakopane. Dzięki inwestycji zarządcy infrastruktury kolejowej, pasażerowie szybciej dojadą na Podhale m.in. z Trójmiasta, Warszawy i z Krakowa" - przekazał zespół prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Jak dodano, podróż najszybszym pociągiem ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmuje ok. 2 godzin i 30-40 min. "Trasa jest przygotowana do prędkości jazdy pociągów – max. 100 km/h dla linii Skawina - Sucha Beskidzka i Sucha Beskidzka - Chabówka oraz max. 120 km/h dla linii Chabówka – Zakopane".
Prace na kolejowej zakopiance miały m.in. na celu skrócenie podróży oraz zwiększenie bezpieczeństwa. Na trasie m.in. zmodernizowano ponad 100 km torów, 130 nowych rozjazdów, 300 obiektów inżynieryjnych, tj. mostów i przepustów. Powstała także nowa łącznica kolejowa w Chabówce, dzięki której nie będzie już konieczności zmiany kierunku jazdy, a czas podróży do Zakopanego skrócił się o blisko 15 minut. Zmodernizowano 28 stacji i przystanków. Dodatkowe przystanki powstały w Bańskiej Niżnej, Poroninie - Misiagach i Chabówce – Stadion.
Modernizacja kolejowej zakopianki prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97, 98, 99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację przeznaczono przeszło 1,4 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z
opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 –
recepcja), a także na nasz profil na
Facebooku oraz
Twitterze
Radio Kraków informuje,
iż od dnia 25 maja 2018 roku wprowadza aktualizację polityki prywatności i zabezpieczeń w zakresie przetwarzania
danych osobowych. Niniejsza informacja ma na celu zapoznanie osoby korzystające z Portalu Radia Kraków oraz
słuchaczy Radia Kraków ze szczegółami stosowanych przez Radio Kraków technologii oraz z przepisami o ochronie
danych osobowych, obowiązujących od dnia 25 maja 2018 roku. Zapraszamy do zapoznania się z informacjami
zawartymi w Polityce Prywatności.