Tradycyjne skrzyżowanie zastąpi bezkolizyjny węzeł. Droga wojewódzka zostanie poprowadzona tunelem pod linią kolejową oraz drogą krajową (DK 47). Ponadto nad drogą wojewódzką zostaną poprowadzone dwa wiadukty - drogowy i kolejowy.
Na udogodnienia mogą liczyć także piesi, dla których powstaną nowe chodniki, kładka nad drogą wojewódzką 961 oraz przejście podziemne z wygodną pochylnią pod drogą krajową 47 i linią kolejową. W miejscu skrzyżowania Zakopianki z drogą powiatową nr 1651 powstanie rondo. Projekt węzła zakłada także budowę nowych mostów - na Białym Dunajcu i nad potokiem Poroniec. Przebudowane zostanie także skrzyżowanie Zakopianki z ul. Kasprowicza.
- To bardzo ważny moment. Rozpoczynamy inwestycję, o którą od wielu lat wspólnie zabiegaliśmy. Budowa węzła rozwiąże wiele problemów, z którymi od lat borykają się kierowcy, turyści i mieszkańcy. Wierzę, że za niespełna dwa lata wszyscy, którzy zatrzymają się w Poroninie, zrobią to z przyjemnością, a nie z konieczności, bo korki w tym miejscu nie będą już stałym elementem krajobrazu - mówił marszałek Jacek Krupa.
Wizualizacja węzła, Biuro Projektowe Autostrada II
(Grzegorz Krzywak/materiały prasowe/ko)