Najkorzystniejsza okazała się oferta firmy Salini Impregilo z Mediolanu, która zaproponowała cenę 615 milionów złotych i wykonanie drogi w ciągu 2,5 roku. Chodzi o 6-kilometrowy odcinek.
Teraz wynik przetargu zostanie jeszcze sprawdzony przez Urząd Zamówień Publicznych. Jeśli wszystko będzie w porządku i jeśli nie będzie odwołań - wiosną zostanie podpisana umowa i ruszą roboty. Nowy odcinek szybkiej "zakopianki" powinien być gotowy na koniec 2018 roku.
A jeszcze tej zimy Generalna Dyrekcja chce wyłonić wykonawcę dwóch pozostałych odcinków nowej "zakopianki" - między Lubniem a Naprawą i między Naprawą a Skomielną, gdzie ma powstać tunel.
Kolejny fragment szybkiej "zakopianki" będzie miał około 16 kilometrów długości. Dzięki niemu znikną korki w dwóch miejscach: w Lubniu, gdzie obecnie kończy się S7 i przed skrzyżowaniem w Skomielnej.
Mapa przebiegu trasy. Źródłó: GDDKiA
(Maciej Skowronek/ew)
Obserwuj autora na Twitterze: